Według danych Euromonitor International rynek kosmetyków dla mężczyzn miał osiągnąć w 2020 roku niemal 61 mld dol. – to trzykrotnie więcej niż w 2015 roku. Na jego rozwój ma wpływ rosnąca świadomość przedstawicieli płci męskiej odnośnie pielęgnacji czy trendy skupione wokół zdrowego trybu życia i dbania o ciało. Mimo dynamicznego wzrostu, męska pielęgnacja wciąż stanowi zaledwie kilka procent całego rynku kosmetyków. Widać to chociażby na przykładzie Polski, gdzie rodzime marki stworzone z myślą o mężczyznach to wciąż produkty niszowe, z których większość przeznaczona jest do pielęgnacji brody i zarostu. Kosmetyczną niszę postanowił zapełnić Maciej Adamaszek, doświadczony twórca marek, biznesmen i prezes spółki Ferrumlabs, który poszukiwał skutecznych, jakościowych preparatów do pielęgnacji twarzy w rozsądnych cenach. Brak produktów spełniających jego oczekiwania zmobilizował go do stworzenia własnych kosmetyków. Tak powstało True™ men skin care.
– Zależało mi na zbudowaniu marki bez dużej liczby produktów, których konieczności użytkowania nie do końca rozumiemy. Chciałem stworzyć kosmetyki, które są wygodne w użyciu i faktycznie działają. Takie, w których składniki aktywne są w realnie skutecznych stężeniach. Takie, które opierają się na wiedzy, osiągnięciach biotechnologii i nauki. Zebrałem wokół siebie zespół ekspertów o podobnej filozofii patrzenia na męskie potrzeby i z myślą o nowoczesnych mężczyznach, wymagających i szukających jakości oraz skuteczności, stworzyliśmy zaawansowaną linię męskich kosmetyków – mówi Maciej Adamaszek.
True™ men skin care to owoc niemal dwóch lat badań rynku, pracy nad formulacjami, koncepcją marki oraz tworzenia sieci podwykonawców i dystrybutorów. Pierwsza linia wypuszczona na rynek – Advanced Age & Pollution Defence – to produkty zapewniające zaawansowaną ochronę przed starzeniem się skóry i negatywnym wpływem zanieczyszczeń środowiska. - Naszym celem było opracowanie prostego, skutecznego rytuału pielęgnacyjnego, zgodnego z potrzebami współczesnego, dbającego o siebie mężczyzny. Nasz przepis na zadbaną skórę twarzy zakłada nawilżenie i ochronę w dzień oraz regenerację w czasie nocy – dodaje Maciej Adamaszek. W linii, jak dotąd, znalazł się krem nawilżający na dzień z filtrem UV oraz regenerujący krem do twarzy na noc. Oba produkty są w 100 proc. wegańskie, produkowane w Europie i wyróżniające się maksymalnym dopuszczalnym stężeniem składników aktywnych. Kosmetyki True men skin care są wolne od: olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu. Produkty True™ men skin care są dostępne w sprzedaży w Polsce, w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.
Źródło: materiały prasowe