Co zrobić, żeby odwołany lot nie był problemem? Zdjęcie ilustracyjne

i

Autor: Shutterstock

Mniej stresu w podróży

Odwołany lot nie będzie już problemem. Kiwi.com da Ci pieniądze na dalszą podróż. Jak to działa?

2024-11-18 17:09

Odwołany lot to jeden z największych koszmarów podróżowania. Zawód i stres związany z utratą pieniędzy oraz czasu często odbiera pozytywne emocje towarzyszące podróży. Kiwi.com wychodzi temu naprzeciw. Wyszukiwarka tanich lotów uruchomiła usługę Gurantee, dzięki której natychmiast dostaniesz pieniądze na nowy lot.

Udało Ci się upolować tani lot. Jedziesz na lotnisko i nagle okazuje się, że nic z tego. Lot jest odwołany lub znacząco opóźniony i zamiast cieszyć się z podróży, myślisz o utraconych pieniądzach. Jednak scenariusz takiej wycieczki może wyglądać zupełnie inaczej. Jeśli kupisz bilet za pośrednictwem Kiwi.com i wybierzesz usługę Gurantee, natychmiast dostaniesz środki, na kupno nowego biletu dokądkolwiek zechcesz. Jak to działa i ile to kosztuje?

Odwołany lot nie będzie już problemem. Kiwi.com da Ci pieniądze na dalszą podróż. Jak to działa?

Usługa Gurantee pozwala cieszyć się podróżą i nie martwić o odwołany, nie trzeba także pamiętać o odprawie. Jak to wygląda w praktyce? Rozszerzona gwarancja oferuje szybkie zwroty pieniędzy w postaci kredytów Kiwi.com w przypadku, gdy nasz lot zostanie odwołany. Gdy plany podróży ulegną zakłóceniu, np. z powodu opóźnień, firma wyszukuje najlepszy lot zastępczy w podobnym czasie. Firma pokrywa nawet wyższe koszty alternatywnych połączeń.

Kredyt obliczamy wewnętrznie, kalkulując koszt alternatywnego uzupełnienia Twojego planu podróży, czyli dotarcia do celu podróży bądź powrotu do domu. Dostajesz komunikat o przyznaniu np. 100 euro kredytu, co w każdym przypadku wystarcza, by zabukować alternatywny lot albo — w zależności od Twoich preferencji, na dowolną rezerwację: możesz zostać przy dotychczasowej, możesz też polecieć do dowolnego miasta, które jest dostępne w Kiwi.com. Korzystamy z tych wstępnie obliczanych alternatyw od lat. Jedną z problematycznych spraw były sytuacje, gdy klienci po odwoływaniu ich lotów nie zawsze docierali do preferowanego celu podróży i dość często dopasowując swoje plany, nie byli w pełni usatysfakcjonowani proponowanymi przez nas alternatywnymi, wyliczonymi wcześniej rozwiązaniami — często kupowali coś zupełnie innego. Teraz mogą wydać przyznany kredyt na cokolwiek, co ma sens. Mogą wybrać droższy lot, wykorzystać kredyt i dopłacić różnicę. Wszystko zależy od decyzji klienta – mówi Michal Šindelář, VP of Consumer Product w Kiwi.com.

Co ciekawe, niewykorzystane pieniądze nie przepadają. Kredyty Kiwi.com można wykorzystać jednorazowo, ale także np. na dziesięć innych rezerwacji. Jako dodatkowy bonus gwarancja obejmuje również odprawę, więc podróżni nie muszą o niej pamiętać. Ponadto Kiwi.com zapewnia także całodobowe wsparcie na czacie w dowolnym języku. Możesz skontaktować się z nimi w każdej chwili, aby uzyskać pomoc w rozwiązaniu problemów związanych z podróżą.

- Za każdym razem, gdy dostajemy wiadomość, pytanie od klienta, najpierw próbujemy pomóc poprzez komunikat wygenerowany z użyciem technologii AI. Taki typ „wirtualnego agenta" próbuje pomóc tak długo, jak to ma sens. Gdy wirtualny agent orientuje się, że nie ma możliwości pomóc swoją cyfrową wiedzą, następuje przełączenie do naszego przedstawiciela. Kiedy zatem wirtualny agent nie może odpowiedzieć na pytania klienta, dajemy możliwość bardzo łatwego skontaktowania się z człowiekiem. Podsumowując — gdy tylko to możliwe, kontynuujemy dyskusję poprzez wirtualnego asystenta, ale kiedy traci to sens, następuje proces przekazania rozmowy agentowi — tłumaczy Michal Šindelář i dodaje, że w każdej chwili można poprosić także o rozmowę z człowiekiem — Jednak to się prawie nie zdarza. Wdrożenie tego rozwiązania obejmuje zdecydowaną większość zapytań i większość tematów. Liczba sytuacji, w których wirtualny asystent w pełni odpowiada na pytania klienta, stanowi większość przypadków. Z kolei klienci często do końca nie zdają sobie sprawy, że to nie człowiek, a AI z nimi rozmawia. Jednocześnie jesteśmy transparentni — na początku rozmowy klient słyszy: „Cześć, jestem wirtualnym asystentem i przeprowadzę z Tobą tę rozmowę".

Jak wykupić usługę Kiwi.com Gurantee? Cena

Usługa Gurantee jest dostępna przy rezerwacji lotu za pośrednictwem Kiwi.com. Można to zrobić za pomocą strony internetowej lub aplikacji. Wybierz loty, które Cię interesują. Podczas procesu rezerwacji, Kiwi.com zaproponuje Ci dodanie usługi Kiwi.com Gurantee. Wystarczy, że potwierdzisz jej wybór jednym kliknięciem. Cena jest zależna od konkretnej rezerwacji np.: lot na trasie Warszawa – Bergamo w cenie 216 zł + 24 zł za Gurantee, za lot Warszawa-Kopenhaga w cenie 178 zł + 22 zł za Gurantee. Bywa też, że usługa jest już w cenie lotu np. na trasie Warszawa – Dubaj bilet w całości kosztuje od 917 zł.

ZOBACZ TEŻ: Loty do Stanów Zjednoczonych tańsze niż przed rokiem. Oto z jakiego lotniska w Polsce polecisz najtaniej

Quiz podróżniczy. Test z geografii, który rozwiążą tylko ponadprzeciętni
Pytanie 1 z 10
Które miasto jest stolicą Bhutanu?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają