Naukowcy z Harvardu specjalizujący się w skutecznej komunikacji, prof. Todd Rodgers i dr Jessica Lasky-Fink są zgodni: ładnie pisać należy szkolne rozprawki, a w życiu trzeba pisać skutecznie. Czyli tak, aby nas czytano i reagowano na nasze komunikaty. Najlepiej zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego wykorzystując swoje doświadczenie z zakresu komunikacji, psychologii i nauk behawioralnych, opracowali 6 prostych zasad i zebrali je w książce „Sztuka skutecznego pisania” dostępnej już dla polskich czytelników. Dzięki zebranym w niej podstawom i ćwiczeniom twoje teksty będą zarówno atrakcyjne, jak i zrozumiałe dla czytelników.
- Większość z nas pisze dziesiątki, a może nawet setki wiadomości tygodniowo. Można więc sądzić, że jesteśmy w tym dobrzy. Okazuje się jednak, że praktyczne pisanie wychodzi nam dużo gorzej, niż myślimy. Na nasze wiadomości bardzo często nikt nie reaguje albo otrzymujemy spóźnione i niekompletne odpowiedzi. Pozornie proste formy komunikacji stają się skomplikowane i zagmatwane. Zasady skutecznego pisania pomagają jaśniej i szybciej przekazać, o co nam chodzi, dzięki czemu wywołujemy reakcję dokładnie wtedy, kiedy chcemy. Jasność pisania zmusza nas też do jasności myślenia. W ten sposób nasze idee i cele stają się bardziej wyraziste – tłumaczą autorzy książki.
Wyniki i wnioski z badań empirycznych prowadzonych przez autorów „Sztuki skutecznego pisania” zostały wykorzystane nie tylko do stworzenia 6 zasad pisemnej komunikacji, ale też podczas pisania tego poradnika. Tekst jest przejrzysty, łatwy do przyswojenia, wiele treści i zasad zilustrowano graficznymi przykładami, a jej przeczytanie – wraz z ćwiczeniami – nie powinno zająć więcej niż 3 godziny.
„Sztuka skutecznego pisania” to praktyczny poradnik oparty na wynikach badań naukowych, który nauczy cię skutecznej komunikacji – zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym.
Książka dostępna jest w formie drukowanej i elektronicznej w księgarni internetowej PWN oraz w innych księgarniach internetowych i stacjonarnych.