Jak ważne są te małe kroki, pokazały wyniki pierwszej edycji programu, do którego zgłosiło się ponad 1000 szkół z całej Polski. 43 tys. uczniów zamieniło blisko 85 tys. tradycyjnych posiłków na dania roślinne. Dzięki temu udało się im zaoszczędzić około 83 mln litrów wody i 677 tys. kg CO2. W ramach programu, zainicjowanego przez markę Knorr we współpracy z ProVeg, specjaliści wraz z nauczycielami przygotowali interaktywne lekcje spełniające wymogi programowe Ministerstwa Edukacji Narodowej. Angażujące materiały, dostosowane do wieku uczniów, w przystępny sposób przybliżą dzieciom złożone zależności pomiędzy dietą a kondycją naszej planety. Dzieci poznają także ciekawe przepisy i samodzielnie lub z rodzicami przygotują posiłki oparte na składnikach roślinnych.
Programowi towarzyszy konkurs, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody. Punkty będą przyznawane za przeprowadzenie lekcji, przygotowanie posiłków, a także wypełnienie ankiety. Trzy szkoły, które zdobędą największą liczbę punktów, wygrają wyjazd na zieloną szkołę, łączącą świetną zabawę z edukacją ekologiczną. Dla trzech najaktywniejszych placówek przygotowano także specjalne szkolenie dla podmiotów obsługujących stołówkę, by dzieci mogły jeść jeszcze smaczniej i zdrowiej. Ponadto uczniowie ze zwycięskich klas otrzymają wygodny workoplecak. Do wszystkich zarejestrowanych szkół trafią również zestawy ziaren do hodowli roślin, a każda szkoła, przystępująca do kampanii po raz pierwszy, otrzyma kolorowe plansze edukacyjne.
Zgłoszenia do udziału w 2. edycji programu edukacyjnego PrzyGOTUJMY Lepszy Świat będą przyjmowane do 30 września 2021 r. na stronie: przygotujmylepszyswiat.pl/program/Partnerem Głównym kampanii jest Knorr – marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1933 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić szybko i prosto smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników najwyższej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej. Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową.