Światowy Dzień Praw Człowieka został ustanowiony w 1950 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Dzień jest obchodzony w rocznicę podpisania Powszechnej deklaracji praw człowieka w 1948 roku. Lidl w ten szczególny dzień podsumowuje swoje działania związane z respektowaniem praw człowieka, wzmacnianiem pozycji kobiet oraz zrównoważonym rozwojem biznesu.
Czytaj też: GIGANTYCZNE promocje w Lidlu. MEGA HIT Zestaw do makijażu za kilka złotych!
- 10 grudnia to dla nas wyjątkowy dzień – możemy na moment oddać się refleksjom na temat tego jak duży mamy wpływ jako marka na otoczenie, jakie działania wprowadziliśmy dla promowania wysokich standardów w zakresie praw człowieka oraz ile jeszcze pracy jest przed nami. Wszystkimi naszymi działaniami chętnie się dzielimy w naszych kanałach. Pragniemy transparentnie oraz otwarcie mówić o naszej strategii CSR i inspirować innych – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.
Sieć Lidl jest świadoma swojej odpowiedzialności w zakresie przestrzegania praw człowieka. Wspólnie z pracownikami, klientami, partnerami biznesowymi oraz innymi interesariuszami nieustannie pracuje nad wspieraniem praw człowieka, dlatego szczególnie angażuje się w działania na rzecz uczciwych praktyk biznesowych oraz godziwych warunków pracy i życia. Na tej podstawie sporządzono deklarację, która uzupełnia istniejące zasady oraz wytyczne korporacyjne, a także dotyczy wpływu działalności we wszystkich lokalizacjach i obszarach biznesowych na świecie. W Lidlu podstawą dbałości o prawa człowieka jest przestrzeganie najwyższych standardów określonych w prawie lokalnym oraz podstawowych norm Międzynarodowej Organizacji Pracy. Lidl funkcjonuje zgodnie z międzynarodowym standardami, jakimi są, m.in. powszechna deklaracja praw człowieka ONZ. Sieć zgodnie z deklaracją stawia przede wszystkim na równe traktowanie wszystkich pracowników i brak zgody dla dyskryminacji, a także ochronę zdrowia i bezpieczeństwo w miejscu pracy. Poszanowanie praw człowieka jest również podstawowym warunkiem wszelkiej współpracy pomiędzy Lidlem a innymi partnerami biznesowymi i organizacjami.
Zobacz także: Fryzury na Boże Narodzenie 2020 dla kobiet po 50-tce. ODMŁADZAJĄ. Klasa sama w sobie
Wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej Lidl Polska. W 2020 r. sieć podpisała dokument Narodów Zjednoczonych dotyczący Zasad Wzmacniania Pozycji Kobiet (Women’s Empowerment Principles, WEPs). Zasady te zostały ustanowione w 2010 r. przez jednostkę ONZ o nazwie UN Women oraz UN Global Compact. Stanowią one pierwszą ogólnoświatową inicjatywę w dziedzinie promowania i wzmacniania roli kobiet w przedsiębiorstwach. Lidl wspiera kobiety, dlatego dąży do zwiększania ich proporcji wśród kierownictwa średniego i wyższego szczebla. Stosuje również sprawiedliwy system wynagrodzeń oparty o obiektywne kryteria, takie jak staż pracy, kwalifikacje i umiejętności.