Co zrobić, by zyskać rozgłos i zostać znanym artystą? Ta droga nie zawsze jest prosta. Poza talentem wymaga wiele wytrwałości, wiary w siebie i wsparcia środowiska. Jak zapewnia Marcin Tytus Grabski, szef i założyciel Asfalt Records, program Coca-Cola Zero Cukru Asfalt NEXT stwarza doskonałą okazję dla młodych twórców, którzy choć już wiele potrafią, wciąż napotykają na bariery w dotarciu do szerszej publiczności. - Nasz plan jest prosty - we współpracy z Coca-Cola Zero Cukru, co miesiąc, przez najbliższy rok prezentować będziemy debiutanckie single obiecujących, najczęściej kompletnie nieznanych artystów. Nie pozostawimy ich jednak bez merytorycznej pomocy czy promocyjnego wsparcia. Wręcz przeciwnie, uczestnicy programu pod okiem specjalistów będą mieć możliwość pracy nad swoim debiutanckim materiałem muzycznym, wizerunkiem, a także teledyskiem zrealizowanym w charakterystycznej dla akcji konwencji – wyjaśnia Tytus.
Pierwszym artystą biorącym udział w projekcie Coca-Cola Zero Cukru Asfalt NEXT jest pochodzący z Wrocławia, 22-letni RAAW. Jego przepustką do programu stało się nagranie „Do teraz”. - RAAW nie boi się eksperymentować i w bardzo udany sposób miesza ze sobą gatunki. Równie swobodnie czuje się w rapie jak i w popie. Podczas rozmów wpadliśmy na pomysł, aby to Pawbeats podjął się produkcji i instrumentalizacji jego pierwszego singla - opowiada Bartek Okrój, producent wykonawczy w Asfalt Records. - Rafał podobnie jak większość naszych artystów wysłał swoje nagrania i od pierwszego odsłuchu stał się uosobieniem słowa NEXT. Jest utalentowany, pracowity i ma swój oryginalny styl. Dlatego zdecydowaliśmy, że to jego utwór otworzy stawkę projektu.
Program realizowany będzie przez cały rok, aż do kwietnia 2022 r. W każdym miesiącu przedstawiony zostanie singiel kolejnego młodego artysty, który prześle swoje zgłoszenie za pośrednictwem strony www.asfaltnext.pl. O tym, kto trafi do finałowej dwunastki, zdecydują przedstawiciele Asfalt Records i Coca-Cola Polska. - Wiele młodych talentów wciąż czeka na odkrycie, a w Polsce brakuje programów, które mogłyby stać się trampoliną dla szukających swojego miejsca w świecie hip-hopu. Postanowiliśmy to zmienić! W ramach Coca-Cola Zero Cukru Asfalt NEXT, wpieramy, rozwijamy i pchamy do przodu zdolnych twórców po to, aby stali się nowym głosem swego pokolenia – komentuje Klaudia Pac, Coca-Cola Digital Project Manager.
Źródło: materiały prasowe