Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Już pierwszego dnia akcji klienci masowo się w nią zaangażowali, dzięki czemu na specjalnym koncie akcji zebrano ponad milion złotych. Aktualną kwotę można śledzić na stronie biedronka.pl. Jak pomóc? W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat, zachęcający do wsparcia Ukrainy dowolną kwotą, po którym klient, wybierając flagę Ukrainy, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty. W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu. Informacja o wsparciu przekazanym przez klienta na pomoc Ukrainie, zostanie wydrukowana na dole paragonu.
Zobacz także: Wojna na Ukrainie. Balenciaga usunęła wszystkie posty z Instagrama i wspiera uchodźców, a H&M zamyka sklepy w Rosji
- Każda z tych organizacji pomocowych dostała również wsparcie o wartości 1 mln EUR ze strony Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć Biedronka.Wspieramy organizacje pomocowe rzeczowo i finansowo, ale od samego początku inwazji na Ukrainę wiemy od klientów Biedronki, że też chcą pomóc. A to najłatwiej zrobić podczas codziennych zakupów niezbędnych produktów. Ponieważ pomoc musi być systemowa i odpowiadać na najpilniejsze potrzeby, dlatego akcje zbiórek od klientów realizujemy razem z doświadczonymi partnerami w tego typu działaniach. Wspólnie tworzymy koalicję dobra, która jest najlepszą odpowiedzią na tragedię, jakiej jesteśmy świadkami - mówi Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR sieci Biedronka
Całość zgromadzonych środków zostanie podzielona po równo i przekazana na konta 5 organizacji charytatywnych już realizujących programy wsparcia dla Ukrainy i Ukraińców:
Caritas Polska,
Polska Akcja Humanitarna,
Polska Misja Medyczna,
Polski Czerwony Krzyż,
SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
Dodatkowo, od piątku 4 marca, w blisko 3 tysiącach sklepów sieci Biedronka rusza zbiórka żywności i artykułów higienicznych dla uchodźców z Ukrainy. Zebrane produkty zostaną przekazane do Banków Żywności, partnera społecznego tej akcji. W sklepach bezpośrednio za linią kas pojawią się oznaczone kosze, do których klienci mogą wrzucać m.in. produkty suche z długą datą przydatności, np. ryż, makaron, kaszę, konserwy i dania instant, słodycze, wodę i napoje oraz produkty dla dzieci – pieluchy, kaszki, mleka modyfikowane lub produkty higieny osobistej. Transport produktów na zbiórki dla potrzebujących i cała logistyka będzie po stronie sieci handlowej.Również klienci dokonujący zakupów w Biedronce on-line mogą przyłączyć się do działania. Biedronka, we współpracy z Glovo, przygotowała specjalny mechanizm. W aplikacji Glovo również dodano ikonę Pomagam Ukrainie. Wybierając ją, można wskazać jeden z pięciu zestawów produktowych o wartości 30, 50 lub 100 złotych, w których skład wchodzą produkty spożywcze i inne pierwszej potrzeby. Po dokonaniu zamówienia i realizacji płatności, sieć Biedronka przekaże je również do Banków Żywności. Ta specjalna akcja działa od piątku, 4 marca, na terenie Warszawy, a od poniedziałku, 7 marca, będzie dostępna we wszystkich pozostałych 35 miastach, w których działa Sklep Internetowy sieci Biedronka.