To właśnie pod koniec sierpnia sklepowe półki zapełniają się letnimi plonami zebranymi na polskich polach. W Lidlu sezon na polskie owoce i warzywa trwa przez cały rok. W ofercie sieci znajduje się ponad 300 produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Klienci znajdą na sklepowych półkach sieci warzywa i owoce polskiego pochodzenia, takie jak jabłka (jonagold, ligol, gala), pieczarki, pomidory, warzywa doniczkowe (sałata lodowa, pietruszka, bazylia, kolendra), ogórki zielone. Oferta nabiałowa również zawiera wiele produktów opatrzonych logo „Produkt polski”, w tym między innymi: masło ekstra, mleko świeże i UHT (o różnej zawartości tłuszczu), ser gouda, śmietana 18 proc., serek wiejski, jogurt typu greckiego 10 proc., twaróg półtłusty. Jajka od polskich dostawców w różnych rozmiarach również posiadają oznaczenie „Produkt polski”. W ramach kategorii mięsa świeżego to z kolei między innymi: wysokiej jakości filety z piersi kurczaka, kurczaka Gospodarskiego oraz kurczaka Biesiadnego, kaczkę pekin, steki z antrykotu i z rostbefu.
- Lidl Polska stanowi platformę wzrostu dla rodzimych przedsiębiorstw. Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Aby wspierać rodzimy biznes zachęcamy wszystkich klientów do wybierania produktów opatrzonych znakiem „Produkt polski” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska. „Warto podkreślić, że w 2020 roku wartość produktów marek własnych Lidla wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 268 polskich dostawców, do 26 europejskich krajów wyniosła blisko 3,6 mld PLN. Te liczby mówią same za siebie – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Zaangażowanie Lidl Polska w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie produktami polskimi jest duże. Lidl Polska jest szczególnie dumny z konkurencyjności polskich produktów, wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwojem ich eksportu na rynki zagraniczne. Lidl Polska wspiera lokalnych producentów żywności. Firma pomogła rolnikowi, którego plony okazały się niedoskonałe, wykupując od niego „krzywe buraki”, których nikt nie chciał. Akcja została powtórzona – w jej kolejnej odsłonie sieć wspólnie z swoim dostawcą wprowadziła do sprzedaży ketchup z krzywych buraków. Lidl Polska nie pozostał również obojętny wobec niewymiarowych jabłek oraz jabłek prosto z sadów – sprzedawanych bezpośrednio po zbiorach ze skrzyni, które również pojawiły się w ofercie sklepów Lidl Polska.
Co istotne, firma zawsze podkreśla, że podejmuje liczne działania w celu ograniczenia niemarnowania żywności. W ramach całego łańcucha dostaw Lidl Polska optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności w taki sposób, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Dzięki temu sieć ograniczyła marnowanie żywności niemal do „0”. Dodatkowo, we wszystkich sklepach Lidl prowadzi własny projekt „kupuję, nie marnuję”, który ma na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceniane są one nawet do -70 proc.. Sieć jest także partnerem projektu „EkoMisja – Nie marnuję!”, który ma na celu zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania zasobów. W latach 2018-2020 do projektu dołączyło ponad 200 szkół podstawowych z 12 województw, odbyło się ponad 1300 zajęć, w których uczestniczyło 35 000 dzieci.