Według badania przeprowadzonego pod koniec 2013 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia Poczta Polska jest najbardziej rozpoznawalnym operatorem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka). Przewaga Poczty Polskiej nad konkurencją polega m.in. na dostępności placówek i większej niezależności przy odbiorze przesyłki. Respondenci badania (klienci indywidualni i biznesowi) zauważają również, że Poczta Polska zmienia się na lepsze.
Szybko i do celu
Dla firm i biznesmenów biorących udział w tym badaniu największe znaczenie mają terminowość doręczenia przesyłek (to priorytet dla 48 proc. badanych), brak uszkodzeń (28 proc.) oraz elastyczność oferty (28 proc.). Klienci indywidualni także stawiają na terminowość (41 proc.), brak uszkodzeń (22 proc.), ale również możliwość śledzenia przesyłek (16 proc.). Korzystający z usług KEP najczęściej wysyłają koperty lub paczki o wadze do 1 kg lub od 1 do 5 kg. Poczta Polska postanowiła również wyjść naprzeciw firmom prowadzącym działalność handlową przez Internet i proponuje im elastyczne i indywidualnie rozszerzane rozwiązania, takie jak: przesunięcie granicznej godziny wysyłania paczek priorytetowych czy też na obsługę przesyłek w specjalnie wydzielonym pomieszczeniu oraz dostęp do aplikacji Elektroniczny Nadawca, która jest przydatna przy wysyłaniu dużej liczby przesyłek. Również z myślą o nich opracowano nową ofertę kurierską oraz usługę Paczka EKSTRA24. Główną zaletą tego rozwiązania jest błyskawiczne doręczenie przesyłek. Paczka nadana w placówce pocztowej dociera do odbiorcy już następnego dnia.
Poprzeczka jest wysoko
Poczta Polska jest jedyną na rynku firmą dostarczającą przesyłki, która jest sprawdzana w zakresie terminowości przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. To dodatkowo podwyższa standardy świadczonych przez nią usług. Na przykład minimalny wskaźnik terminowości dla paczek pocztowych ekonomicznych określony przez prawo krajowe wynosi 90 proc., zaś Poczta Polska w tej kategorii osiągnęła wynik 99,43 proc., dostarczając w 2013 roku 44 mln paczek i przesyłek kurierskich.
W listopadzie 2012 roku GFK Polonia na zlecenie Poczty Polskiej przeprowadziła porównawcze badanie terminowości dostarczania przesyłek przez Pocztę Polską, InPost oraz Polską Grupę Pocztową. Z badania tego wynikało, że Poczta Polska w tej kategorii była trzykrotnie solidniejsza od konkurentów.