Zdrowy biznes, czyli prywatna opieka medyczna dla małych i średnich firm

i

Autor: Shutterstock

Zdrowy biznes, czyli prywatna opieka medyczna dla małych i średnich firm

2018-05-22 2:00

Rynek pracownika rośnie w siłę. Satysfakcjonujące wynagrodzenie często już nie wystarcza, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów, szczególnie w przypadku małej firmy, która nie ma jeszcze rozpoznawalnej marki.

W Polsce coraz większym zainteresowaniem cieszy się prywatna opieka medyczna, która jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych, ale i pożądanych przez pracowników benefitów pozapłacowych.

Chociaż w dużych korporacjach prywatna opieka medyczna jest już standardem, to taki benefit oferuje swoim pracownikom jedynie 16% małych firm, a 6% rozważa jej wprowadzenie w najbliższym czasie[1]. – Zapewnienie wygodnego dostępu pracownikom do opieki medycznej pozwala zmniejszyć skalę absencji chorobowych. Duże firmy już dawno zauważyły, że inwestycja w zdrowie pracownika przekłada się na dobrą kondycję całej firmy – tak organizacyjną jak i finansową – tłumaczy Bartosz Kapczyński, Członek Zarządu ds. sprzedaży i obsługi klienta, Grupa LUX MED.

Dla każdego pracownika, bez względu na to, na jakim szczeblu kariery aktualnie się znajduje, prywat-na opieka medyczna to skuteczny motywator dający poczucie bezpieczeństwa. Dlatego pakiety opieki medycznej zapewniane przez pracodawcę stały się silnym argumentem na rozmowach rekrutacyjnych także w mniejszych przedsiębiorstwach, które o wykwalifikowanych specjalistów muszą rywalizować z bardziej rozpoznawalnymi firmami – Wiele małych i średnich przedsiębiorstw nie zdaje sobie jeszcze sprawy z tego, że benefit w postaci prywatnej opieki medycznej jest kluczowy w rywalizacji o dobrego pracownika, a później o jego utrzymanie w firmie – dodaje Bartosz Kapczyński.

Istotną zaletą pakietów medycznych z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw jest szybki dostęp do lekarza pierwszego kontaktu, krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza specjalisty oraz wygodny system pozwalający zarządzić obowiązkowymi badaniami medycyny pracy. Mając na uwadze potrzeby firm z sektora MŚP, LUX MED do swojej oferty wprowadził kilka pakietów opieki medycznej, które można dopasować zarówno do budżetu, jak i skali działalności firmy. W skład takiego pakietu wchodzi m.in. dostęp do nowoczesnych rozwiązań, jak dostępna z poziomu smartphona platforma „Portal Pacjenta", gdzie można nie tylko szybko i wygodnie umówić się na wizytę, ale także zobaczyć wyniki badań i skonsultować je za pośrednictwem czatu z lekarzem. – Nasi pacjenci zyskują dostęp do ponad 200 placówek LUX MED oraz ponad 2600 placówek współpracujących na terenie całego kraju. Jako osoba kierująca firmą wiem, że posiadanie opieki medycznej po prostu się opłaca – zdrowy pracownik to efektywny pracownik – podkreśla Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki