Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, który obchodziliśmy 22 kwietnia, Planet Heroes i Centrum UNEP/GRID-Warszawa zachęcają do zainicjowania własnego projektu polegającego na sprzątaniu parków, lasów czy brzegów rzek w swojej okolicy i dzieleniu się efektami wykonanej pracy. Dzięki partnerowi akcji, Coca-Cola HBC Polska, udział w inicjatywie pozwoli na finansowe wsparcie fundacji ekologicznych. Planet Heroes to pierwsza ekologiczna platforma crowdfundingowa, która realizuje swoją misję sprzątania świata poprzez zachęcanie użytkowników do tworzenia własnych inicjatyw prośrodowiskowych. Tegoroczna akcja Planet Heroes w Partnerstwie SDGs “Razem dla Środowiska” podjęta we współpracy z Coca-Cola jest efektem ambicji, którą firma konsekwentnie realizuje od 2018 roku.
- System firm Coca-Cola, w ramach ambicji „Świat Bez Odpadów”, od lat nawiązuje współprace i inicjuje projekty z podmiotami, które działają na rzecz wspierania zdrowego, wolnego od zanieczyszczeń środowiska oraz edukują w tym zakresie. Naszym celem jest, aby do 2030 roku pomóc zebrać taką liczbę opakowań, jaka trafia od nas do konsumentów. Podobny cel przyświeca Planet Heroes, a Międzynarodowy Dzień Ziemi to znakomita okazja, żeby wspólnie zachęcić wszystkich do tworzenia własnych inicjatyw prośrodowiskowych, które przysłużą się naszej planecie – mówi Krzysztofa Bełz, External Affairs & CSR Manager, Coca-Cola HBC Polska. w trosce o swoje zdrowie i bezpieczeństwo – dodaje.
Globalna ambicja Coca-Cola „Świat Bez Odpadów” realizuje strategiczne cele w zakresie zbiórki i przetwarzania odpadów, projektowania opakowań i nawiązywania partnerstw. Do 2030 roku firma na całym świecie chce pomagać zbierać i przetwarzać dokładnie tyle butelek i puszek, ile trafia od niej na rynek. Jednocześnie dąży do zwiększenia udziału surowców wtórnych używanych do produkcji opakowań, co pomoże zmniejszyć zużycie plastiku, a także do projektowania wyłącznie opakowań, które w 100 proc. nadają się do recyklingu – na polskim rynku niemal 100 proc. wszystkich opakowań może być ponownie przetworzonych. W Polsce, wraz z innymi producentami Coca-Cola promuje ideę stworzenia systemu depozytowo-kaucyjnego, który będzie przyjazny dla konsumentów i dzięki któremu selektywna zbiórka odpadów będzie skuteczniejsza, umożliwiając ponowne wykorzystanie większej ilości opakowań i zamknięcie obiegu.
Jak dołączyć do akcji?
Zaangażowanie w akcję z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi jest bardzo łatwe. Wystarczy, że zarejestrujemy się na platformie planetheroes.pl i w dniach 19-25 kwietnia br. posprzątamy zaśmiecony teren w wybranej przez nas okolicy, np. park, las, czy brzeg rzeki. Kolejny krok to zrobienie zdjęć, które zobrazują stan przed sprzątaniem, oraz zebrane śmieci, czyli efekty naszej pracy. Ostatnim etapem jest zaś stworzenie i publikacja rezultatów projektu na stronie platformy Planet Heroes i wybór organizacji, którą chcemy wesprzeć.
W tegorocznej akcji beneficjantami są poniższe podmioty:⦁ Fundacja Mare, chroniąca ekosystem Morza Bałtyckiego⦁ Fundacja Dla Biebrzy, zajmująca się ochroną środowiska Biebrzy i okolic,⦁ Operacja Czysta Rzeka, sprzątająca polskie rzeki i ich okolice.
- Zdajemy sobie sprawę, że nasze ambicje na rzecz zrównoważonego rozwoju wymagają innowacyjnych i kreatywnych pomysłów. Poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań korzystnych dla środowiska pozostaje jednym z kluczowych dla nas obszarów. Z tego względu, w ramach programu akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, zdecydowaliśmy się na wsparcie inicjatyw, których cele są zbieżne z naszą wizją biznesu, w której kluczową rolę odgrywa program „Świat Bez Odpadów”. Pierwszym tego efektem jest inicjatywa realizowana z Planet Heroes, o kolejnych będziemy informować wkrótce – mówi Jakub Radzikowski Head of Innovation, Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Źródło: materiały prasowe