Youth Empowered, czyli inicjatywa stworzona przez Coca-Cola HBC to nie tylko teoria – to przede wszystkim praktyczne narzędzia, które pomagają młodym ludziom skutecznie wejść na zawodową ścieżkę. W Polsce projekt realizowany jest w partnerstwie w Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, w ramach platformy Moje Finanse. Tam zarejestrowani nauczyciele mają dostęp do materiałów edukacyjnych, warsztatów i testów, które mogą wykorzystać na lekcjach lub podczas zajęć pozalekcyjnych na przedmiotach takich jak „biznes i zarządzanie” lub innych związanych z tematyką ekonomiczną i społeczną.
Z badań wynika, że aż 86% młodych Polaków w wieku 15-19 lat chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód*, aby zyskać pewność co do swoich wyborów. Youth Empowered odpowiada na tę potrzebę. W ramach programu uczniowie mają możliwość spotkania się z ekspertami z różnych branż i zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat pracy w określonym zawodzie.
Skills4Future. Zdobądź kompetencje przyszłości. Gdziekolwiek jesteś
Skills4Future to nowoczesna platforma edukacyjna skierowana do młodych ludzi, którzy stoją u progu wejścia na rynek pracy lub zdobyli już pewne doświadczenie zawodowe. Treści, które oferuje, stanowią wsparcie dla wszystkich, którzy chcą odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie i korzystać z najnowszych technologii opartych na sztucznej inteligencji w życiu codziennym i pracy. Skills4Future to rozwiązanie, które może stanowić uzupełnienie programu Youth Empowered przeznaczonego do nauczania w szkołach, a także być źródłem praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Platforma oferuje pięć głównych modułów w formie wideo „masterclass”, prowadzonych przez uznanych ekspertów:
- Twoja pierwsza praca – dr Maria Belka, przedsiębiorczyni i wykładowczyni, współzałożycielka Mentors4Starters,
- Nowe technologie – Petros Psyllos, innowator i deweloper, specjalizujący się w sztucznej inteligencji i technologiach wspierających osoby z niepełnosprawnościami,
- Praca ze sztuczną inteligencją – Antanas Bernatonis, przedsiębiorca i ekspert AI, założyciel agencji Why AI, specjalizującej się w szkoleniach z wdrażania narzędzi opartych na AI,
- Przedsiębiorczość i kreatywność – Maja Bohosiewicz, przedsiębiorczyni i aktorka,
- Równowaga emocjonalna – Joanna Chmura, psycholog i coach.
W trakcie roku akademickiego uczestnicy będą mieli możliwość korzystania z angażujących materiałów edukacyjnych i webinariów, które dostarczą podstawowej wiedzy w wielu praktycznych obszarach, takich jak zastosowania AI w życiu i pracy czy tworzenie atrakcyjnego CV. Ważnym elementem platformy jest certyfikacja, potwierdzająca ukończenie kursu oraz zdobyte umiejętności. Platforma oferuje treści w pięciu językach: polskim, angielskim, litewskim, łotewskim i estońskim. Wszystkie materiały i informacje o programie są dostępne po rejestracji na stronie www.skills4future.org.
Projekt Skills4Future został stworzony przez Fundację Mentors4Starters przy wsparciu finansowym The Coca-Cola Foundation i jest realizowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
Tegoroczna edycja Youth Empowered oficjalnie wystartowała!
Podczas tegorocznego rozpoczęcia nowej edycji programu Youth Empowered, Ruža Tomić Fontana, Dyrektorka Generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, oraz Thomas Oth, Dyrektor Generalny Coca-Cola Services Polska i Kraje Bałtyckie, podzielili się swoimi doświadczeniami zawodowymi z młodzieżą z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Natomiast w części skierowanej do gości w Warszawie nie zabrakło również inspiracji od Pauliny Piechny-Więckiewicz, Wiceministry Edukacji Narodowej, która podczas swojego wystąpienia, zwracała uwagę na potrzebę ciągłego kształcenia młodych ludzi w nowoczesny i angażujący sposób.
Uczestnicy wydarzenia mieli także okazję wysłuchać debaty AI, Kariera i Work-life Balance: jakie umiejętności kształtują przyszłość?, wziąć udział w interaktywnych sesjach oraz spotkaniu z Mają Bohosiewicz. Całość wydarzenia poprowadził Radomir Wit, polski dziennikarz telewizyjny i radiowy.