Bochnia: 72-latka straciła fortunę! Nie pozwól nikomu popełnić takiego błędu

i

Autor: zdj. ilustracyjne: Pixabay/frycyk01 Bochnia: 72-latka straciła fortunę! Nie pozwól nikomu popełnić takiego błędu

Bochnia: 72-latka straciła fortunę! Nie pozwól nikomu popełnić takiego błędu

2021-11-26 16:37

Ponad 130 tys. zł straciła 72-latka z małopolskiej Bochni, zwiedziona obietnicą zysku z akcji koncernu naftowego. Straciła fortunę przez łatwowierność i jedną błędną decyzję. Nie pozwól nikomu popełnić takiego błędu! Może być wart utraconą fortunę. A szanse na odzyskanie pieniędzy są niewielkie.

72-latka z Bochni straciła fortunę. Popełniła jeden podstawowy błąd – nie pozwól, by inni też to zrobili! W trakcie rozmowy telefonicznej z fałszywym konsultantem seniorka zainstalowała w smartfonie i komputerze aplikację, która pozwoliła oszustom na dostęp do tych urządzeń i jej konta bankowego. Tym samym straciła kontrolę nad swoimi finansami. Pieniądze zniknęły bardzo szybko. Policja znów apeluje o ostrożność i stosowanie zasady ograniczonego zaufania w kontaktach z nieznajomymi.

Zobacz też: Tarnów dostanie 300 milionów złotych? Decyzja należy do posłów

Seniorka z małopolskiej Bochni chciała zarobić dodatkowe pieniądze. W internecie natknęła się na reklamę, informującą o możliwości zainwestowania w akcje koncernu naftowego. Kiedy w nią kliknęła, otworzyła się strona, na której były kolejne wytyczne. Kobieta miała podać swoje dane, a w ciągu doby miał się z nią skontaktować konsultant z instrukcjami zakupu wskazanych akcji.

Super Raport 26.11 (Goście: Stefan Niesiołowski - były wicemarszałek Sejmu, Joanna Senyszyn - Lewica) Sedno Sprawy: Paweł Kukiz

– Telefon zadzwonił bardzo szybko, bo jeszcze w tego samego dnia. Podając się za kierownika giełdy, mężczyzna przedstawił się z imienia i nazwiska, a następnie bardzo rzeczowo opowiedział, na czym polega inwestowanie we wskazanej branży. Później 72-latka otrzymała polecenie zainstalowania aplikacji. Mężczyzna, prowadząc instruktaż, uświadamiał kobietę, że chcąc zarabiać, musi najpierw wpłacić pieniądze – relacjonuje rzecznik małopolskiej policji, Sebastian Gleń, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

72-latka, wykonując polecenia, zalogowała się do swojego konta bankowego. Fałszywy konsultant dzwonił do niej wielokrotnie z różnych numerów. Korzystając z zainstalowanej wcześniej aplikacji, oszust cały czas miał dostęp do telefonu kobiety. W trakcie ostatniej rozmowy mieszkanka Bochni zorientowała się, że wykonywana jest transakcja przelewu pieniędzy z jej konta, której nie może zablokować. Oszust rozłączył się, a próby kontaktu z nim były daremne – numer był już nieaktywny.

Policjanci apelują o ostrożność i nieudostępnianie nikomu danych do logowania oraz haseł. Przypominają, że nie należy otwierać podejrzanych linków oraz instalować dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze, a każdą taką sytuację należy traktować jako celowe działanie oszustów.

Sonda
Czy kiedykolwiek padłeś/aś ofiarą oszustwa?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki