Wykonaniem remontu zainteresowanych jest pięć firm. Złożyły one swoje propozycje w przetargu rozpisanym przez Urząd Miasta. Rozstrzygnięcie postępowania jest planowane jeszcze w tym roku. Magistrat chce wymienić konstrukcję jezdni na całej szerokości odcinka liczącego 440 metrów, od ulicy Przemysłowej do Fabrycznej.
Koszt robót jest szacowany na około 4 miliony złotych. Tarnowskie władze samorządowe mogą liczyć na wsparcie Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, który wyłoży połowę wymaganej kwoty. To jedna z nielicznych inwestycji zaplanowanych w budżecie na 2020 rok.
Przyszły rok ma stać pod znakiem skracania frontu robót w mieście i kończenia inwestycji już rozpoczętych. Oprócz najważniejszej tarnowskiej arterii, zaplanowana jest jeszcze modernizacja ulic Sportowej oraz Śliwkowej.
Mimo ograniczenia liczby budów, mieszkańcy mają prawo obawiać się kolejnych utrudnień w ruchu drogowych, zwłaszcza wobec niedawnej decyzji starostwa powiatowego o zamknięciu mostu w Ostrowie. PKP ciągle nie może poradzić sobie z zakończeniem remontu wiaduktu na ulicy Tuchowskiej, rozpoczęte zostały również prace przy ulicy Lwowskiej.
Polecany artykuł: