PRAWA KONSUMENTA
Od poniedziałku (21 grudnia) w całej UE rozpoczęło się wdrażanie Europejskiego Kodeksu Łączności Elektronicznej (EKŁE). Ma na nich zyskać klient. Operatorom nowe zmiany raczej nie przypadły do gustu.…
dodano 21-12-2020
Nadchodzą największe promocje przedświąteczne. W sklepach internetowych Black Friday to nierzadko Black Week, co oznacza, że sklepy internetowe kuszą swoimi promocjami znacznie dłużej. Czy w przypadk…
dodano 26-11-2018
Kupując sprzęt RTV AGD - dla siebie lub jako prezent - dostaniemy propozycję dodatkowego ubezpieczenia, tzw. przedłużonej gwarancji. Czy jest przydatna i kiedy zadziała? Czy warto za nią dopłacać? Ja…
dodano 25-2-2018
Na początku tygodnia Parlament Europejski zajmie się przepisami gwarantującymi konsumentom prawo do zamówienia online produktów z dowolnego kraju na terenie Unii Europejskiej. Obecnie niektórzy sprze…
dodano 5-2-2018
Masowe obniżki cen są chwytem mającym skłonić klienta do kupienia tego, czego dotąd nie kupił. W normalnej sytuacji człowiek zachowuje umiarkowany rozsądek i nie daje się skusić, ale kiedy trafi na p…
dodano 4-2-2018
Coraz więcej osób robi zakupy online, jednak nie wszystkie sklepy internetowe są autentyczne. Nawet najbardziej wytrawni łowny promocji mogą dać się nabrać oszustom, którzy podszywają się pod sprzeda…
dodano 20-1-2018
Od 1924 r. każdego 31 października na całym świecie obchodzony jest Dzień Oszczędzania. Święto powstało z inicjatywy przedstawicieli banków europejskich w celu zapewnienia stabilnego i długotrwałego …
dodano 31-10-2017
W Polsce żyje ponad 8,5 mln seniorów. Często padają oni ofiarami nieuczciwych sprzedawców. Osoby starsze są nagminnie zapraszane na pokazy produktów, podczas których podejmują niekorzystne dla siebie…
dodano 2-10-2017
Platforma ODR jest dostępna we wszystkich 28 państwach członkowskich Unii Europejskiej. Za pomocą serwisu można rozstrzygnąć spór konsumencki między nabywcą a sprzedawcą. Cały proces odbywa się onlin…
dodano 8-4-2017
Co roku 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Praw Konsumenta. Z tej okazji przeprowadzono badanie, z którego wynika, że blisko połowa Polaków ocenia swój poziom wiedzy na temat praw konsumenckich …
dodano 15-3-2017
Sprzedawcy w sieciach handlowych przekonują, że umowy ubezpieczenia sprzętu elektronicznego obejmują każde uszkodzenie. Niestety po szkodzie okazuje się, że wcale tak nie jest – ostrzega w specjalnym…
dodano 15-11-2016
UOKiK ostrzega przed pismami wysyłanymi w imieniu Polskiego Centrum Telemedycznego (PCT). Ich treść i forma graficzna mogą sugerować, że są to dokumenty wysłane przez sąd. Autorzy straszą w nim kon…
dodano 15-6-2016
Pominięcie istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej, zapewnianie, że podpisanie dokumentów to tylko aktualizacja umowy, nieprzekazywanie konsumentom jej podpisanego egzemplarza – to niek…
dodano 21-3-2016
Czas obsługi i zachowanie personelu – to dwa elementy, na które najczęściej narzekają polscy konsumenci. Generalnie, co czwarty z nas opuszcza miejsce obsługi niezadowolony.
dodano 15-3-2016
Gdy z nieba leje się żar, nie sposób pracować na pełnych obrotach bez wypicia minimum 2 litrów płynów dziennie. Każdy pracownik wykonujący swoje obowiązki na powietrzu (np. na budowie) lub w pomies…
dodano 6-6-2015
Pacjencie! Sprawdź, kiedy przysługuje Ci darmowy transport sanitarny.
dodano 23-5-2015
Wizyta na sali sądowej nigdy nie należy do przyjemności bez względu na to, w jakim charakterze się tam pojawiamy. Aby czuć się pewniej, warto skorzystać z pomocy prawnika. Ta jednak kosztuje. Doradza…
dodano 7-5-2015
O urlopie myślimy przez cały rok, ale nie zawsze jest taki jak sobie wymarzyliśmy. Jeśli z winy organizatora wyjazdu mamy zmarnowane wakacje, możemy walczyć o odszkodowanie lub zadośćuczynienie.
dodano 9-8-2014
Federacja Konsumentów zaprasza na otwartą dyskusję na temat pozycji konsumenta na rynku energetycznym. Udział w dyskusji mogą wziąć chętni mieszkańcy Warszawy, eksperci, przedsiębiorcy. Start dyskusj…
dodano 17-6-2014