REKLAMACJA

Reklamować kupiony towar można na podstawie gwarancji lub na podstawie jego niezgodności z umową. Konsument może mieć jednak problem z anulowaniem zakupu towaru, czy zwrotem towaru bez metki. Zwrot t…

dodano 9-12-2023

Dwie mieszkanki Wrocławia próbują odzyskać ponad 7 tys. zł, które wydały na wycieczkę do Włoch. Wyjazd na Półwysep Apeniński miał być "spełnieniem ich marzeń", ale po dotarciu na miejsce przypomniał …

dodano 1-8-2023

Jeżeli dostarczony przez sprzedawcę towar nie będzie spełniał choćby jednego z kryteriów umowy, kupujący będzie mógł skorzystać z rękojmi konsumenckiej - zakłada dyrektywa towarowa, wprowadzająca now…

dodano 11-4-2023

Mimo zawieszenia wymagań jakościowych, Polacy nie są bezradni wobec problemów, choć niektórzy właściciele składów mogą żerować na nieznajomości prawa. Czy węgiel można zareklamować? Jak to zrobić?

dodano 15-12-2022

Znana sieć komórkowa oddaje pieniądze! Skargi klientów trafiły do UOKiK i ten wydał nakaz zapłaty rekompensat dla abonentów. Chodzi o nieprawidłowości związane z wiadomościami SMS. Zarówno nowe jak i…

dodano 5-6-2021

Zalanie smartfonów jest jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia telefonu. Gdy zalejemy sprzęt wodą w lany poniedziałek, to nie zostanie on naprawiony w ramach gwarancji producenckiej. Ratunkiem mo…

dodano 2-4-2018

Ubezpieczyciele coraz skuteczniej wyłapują próby wyłudzenia odszkodowania. Pomagają im w tym wyspecjalizowane serwisy dokonujące ekspertyz sprzętu, analiza forów internetowych i technologia np. syste…

dodano 28-1-2018

Coraz więcej osób robi zakupy online, jednak nie wszystkie sklepy internetowe są autentyczne. Nawet najbardziej wytrawni łowny promocji mogą dać się nabrać oszustom, którzy podszywają się pod sprzeda…

dodano 20-1-2018

Z okazji dnia konsumenta przypominamy co klient może zrobić, jeżeli kupiona przez niego rzecz ma wadę. Podstawowym prawem kupującego jest złożenie reklamacji. Jej podstawą może być rękojmia (zawsze) …

dodano 15-3-2017

Mikołajki i Boże Narodzenie za pasem. W sklepach rozpoczyna się świąteczna gorączka, kupujemy prezenty z nadzieją, że spodobają się naszym bliskim i będą im długo służyły. Co jednak, kiedy zakupiona …

dodano 2-12-2016

Sprzedawcy w sieciach handlowych przekonują, że umowy ubezpieczenia sprzętu elektronicznego obejmują każde uszkodzenie. Niestety po szkodzie okazuje się, że wcale tak nie jest – ostrzega w specjalnym…

dodano 15-11-2016

MAŁGORZATA ROTHERT, Miejski Rzecznik Konsumentów wyjaśnia, kiedy możemy zwrócić zakupiony towar, a kiedy nie jest to możliwe.

dodano 27-10-2016

Każdy z nas najchętniej podróżowałby codziennie wygodnym samochodem, najlepiej z szoferem. Ale kogo na to stać? Dlatego też często wybieramy komunikację miejską. Co jednak, jeśli autobus nie przyjeżd…

dodano 19-8-2016

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Getin Noble Bank powinien zrekompensować straty klientom, których reklamacje nie zostały rozpatrzone w terminie. UOKiK zobligował bank do zwrócenia k…

dodano 27-7-2016

O takich historiach słyszeliśmy wszyscy. Ktoś decyduje się na zakup wycieczki, bo na stronie internetowej lub w folderze widzi zdjęcia pięknego hotelu z widokiem na morze, ale na miejscu okazuje się,…

dodano 18-6-2015

Dobra wiadomość dla klientów kupujących towary! Nowa ustawa wprowadzająca zapisy dyrektywy unijnej dotyczące handlu na odległość wydłuża czas na złożenie reklamacji.

dodano 16-5-2014

Zbigniew Zalewski (52 l.) z Olsztyna (woj. warmińsko-mazurskie) długo będzie omijał kuchnię szerokim łukiem. Wszystko przez to, że jego ulubiony szybkowar chciał go żywcem ugotować! I to dosłownie. K…

dodano 4-2-2014

Ursynów. Dziś w parku przy Bażantarni odbędzie się akcja "Weź paragon". Specjalnie dla mieszkańców przygotowali ją pracownicy Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów.

dodano 27-8-2013

Ktoś ci wcisnął trefny towar? Chcesz odzyskać pieniądze, ale nie wiesz, czy przysługuje ci prawo do reklamacji? Michał Herde, ekspert z Federacji Konsumentów, podpowiada, jak bronić się przed nieuc…

dodano 6-6-2013

Niemal codziennie konsument natyka się na nieuczciwe praktyki różnych firm. Jak walczyć o swoje i nie dać się oszukać, radzi pani mec. JOANNA UŁASIUK, prawnik z Omega Kancelarie Prawne.

dodano 30-1-2013

Można być klientem banku przez wiele lat i nie mieć powodów do skarg i narzekań. Można też nie mieć tyle szczęścia i być zmuszonym do „poskarżenia” się na obsługujący nas bank. Jak to zrobić, i do …

dodano 8-12-2011