Budowanie dobrych nawyków w biurze

i

Autor: Pracuj.pl Budowanie dobrych nawyków w biurze

Budowanie dobrych nawyków w biurze

2019-03-04 16:08

Praca biurowa często może powodować wypalenie zawodowe - sprzyja temu powtarzalność wykonywanych czynności, brak efektów, które można obserwować na bieżąco, te same pomieszczenia, zadania i współpracownicy. Wielu problemom tego rodzaju można jednak skutecznie zaradzić, wprowadzając kilka prostych zasad.

Na co uważać pracując w biurze?

Praca w biurze może stać się uciążliwa nie tylko przez monotonię, ale także problemy związane ze współpracownikami. Do najczęstszych irytujących zachowań należą:

  • zakłócanie pracy przez hałaśliwego współlokatora, z którym musimy dzielić pomieszczenie - głośne i długie rozmowy telefoniczne, zasypywanie pytaniami niekoniecznie związanymi z samą pracą czy w końcu pasja mówienia o swoim życiu do każdego, kto nie przerwie wypowiedzi w porę;

  • przeglądanie internetu (prywatny Facebook, poczta, zakupy, portale w rodzaju Pracuj.pl itp) w czasie pracy, przez co współpracownicy są nie tylko zdemotywowani, ale także widzą brak efektywności pracy;

  • brak higieny osoby, z którą dzielimy biuro - choć może wydawać się, że w XXI wieku problem tego rodzaju nie powinien już zaistnieć, to ciągle jakiś odsetek społeczeństwa jest nieco na bakier z codziennym prysznicem czy używaniem antyperspirantu;

  • plotkowanie, któremu na przekór stereotypom oddają się równie chętnie mężczyźni, jak i kobiety - zagrożenie płynące z nadmiaru plotki to przede wszystkim możliwość przyprawienia komuś nieprawdziwej etykietki, a przy tym narażanie zespołu na rozbicie;

  • krytykowanie i narzekanie - niemal zawsze możemy usłyszeć, co współpracownikom nie podoba się w efektach naszej pracy, z kolei pozytywna opinia ze względu na jej rzadkość urasta do rangi zdarzenia niecodziennego.

Dobre nawyki w pracy biurowej, czyli jakie?

Jeśli nie chcemy, by każdy dzień zaczynać od sprawdzania, czy nie pojawiły się dla nas interesujące oferty pracy, powinniśmy zadbać o to, by w dotychczasowym miejscu pracy wprowadzić następujące zasady:

  • pomagaj innym i sam nie bój się prosić o pomoc - zamiast nerwowo zaglądać przez ramię sąsiada i obserwować monitor jego komputera, by sprawdzić, jak poradził sobie z bieżącym zadaniem, po prostu zapytaj (sam staraj się życzliwie podchodzić do pytań i odpowiadać na nie w miarę swoich możliwości);

  • zachowuj się kulturalnie - nie jedź przy stanowisku pracy, posprzątaj bałagan, nie komentuj potknięć innych ludzi słowami pełnymi złośliwości i sarkazmu;

  • podchodź do pracy zadaniowo - każde zadanie opracowuj tak, by dzielić je na poszczególne fazy i wyznaczać im deadline.

Trzymanie się tych kilku prostych zasad z pewnością pomoże nam przetrwać kryzysowe sytuacje w pracy biurowej.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki