Planuje się, ze od 1 maja br. inaczej kursować będą linie nr 15 i 32, a linia nr 38 zostanie zlikwidowana.
Zmiana trasy przejazdu linii nr 15 polega na wydłużeniu trasy do pętli przy os. Przy Lesie na ul. Polnej oraz zmianie trasy na odcinku od pl. Hoffmanna do ul. Odrodzenia. Zamiast ul. Kraszewskiego autobusy kursowałyby ul. Bema i Szosą Chełmińską. W kierunku przeciwnym zmiana polegałaby na przejeździe przez ul. Uniwersytecką, Wały gen Sikorskiego, Al. Solidarności i dalej ul. Szosa Chełmińska i Bema.
Zmiana trasy umożliwi postulowany przez mieszkańców:
- dojazd z Rubinkowa do przychodni przy ul. Uniwersyteckiej,
- dojazd do dworca autobusowego,
- dojazd do obiektów sportowych przy ul. Bema (Stadion Miejski, Lodowisko Tor-Tor, Arena Toruń),
- dojazd do centrum mieszkańcom os. Bema.
Konsekwencją wydłużenia trasy linii nr 15 jest zmiana trasy linii nr 32. Linia nr 32 połączyłaby Wrzosy z osiedlem przy ul. Letniej. Z pętli przy Wrzosowej autobusy wjechałyby w ul. św. Józefa (Szpital Bielany) i dalej pojechałyby przez ul. Sienkiewicza, Fałata, Bema, Szosa Chełmińską przez al. Solidarności, pl. Rapackiego, Poznańską, Drzymały i Andersa do przystanku końcowego przy ul. 63 Pułku Piechoty.
Zmiana trasy spełni oczekiwania mieszkańców i umożliwi:
- przywrócenie kursowania linii przy Szpitalu na Bielanach oraz dojazd z al. Solidarności,
- dojazd do szkół przy ul św. Józefa i obiektów sportowych przy ul. Bema,
- korzystanie z komunikacji miejskiej mieszkańcom Podgórza, a szczególnie osiedla przy ul. Andersa, zwłaszcza w związku z propozycją likwidacji linii nr 38.
>>> Zamieszanie pod pomnikiem Mikołaja Kopernika w Toruniu. Kobieta staranowała cztery osoby!
Likwidacja linii nr 38 - torunianie polemizują
Trasa tej linii pokrywa się z linią nr 29 łączącą Podgórz, Stawki i Rudak. Największe zapotrzebowanie na przejazdy występuje na odcinku od przystanku Letnia do centrum. Na tym odcinku ze zwiększoną częstotliwością kursować będą autobusy linii nr 32. - Pomiary napełnienia linii nr 38 na odcinku od Rudaku do Czerniewic przeprowadzone w 2016 r. i 2018 r. wykazują tendencję spadkową. W roku 2016 średnie wykorzystanie kursu na tym odcinku wynosiło jedynie 4 pasażerów /kurs), a w roku 2018 już tylko 3 pasażerów/ kurs. Natomiast na odcinku Letnia - centrum średnie wykorzystanie pojazdów wynosi 16 pasażerów/kurs i wykazuje tendencję wzrostową - poinformowali przedstawiciele MZK Toruń.
Wśród torunian nie brakuje opinii, że likwidacja linii nr 38 spowoduje znaczne ograniczenie możliwości komunikacyjne na lewobrzeżu. Przedstawiciele MZK bronią się jednak liczbami. Czekamy na wasze opinie! Piszcie do nas na Facebooku i na adres mailowy [email protected].
Wprowadzone zmiany w kursowaniu linii nr 11 (od 4 marca br.) miały spowodować dogodne przesiadki w relacji Rudak - Czerniewice z autobusów linii nr 11 i 29 na Stawkach oraz w relacji Czerniewice - Podgórz z autobusów linii nr 11 i 44 na przystanku Ceramika.
- Opinie prosimy przekazywać do 19 kwietnia 2019 r., e-mail rozkł[email protected] lub listownie na adres Urząd Miasta Torunia, Wydział Gospodarki Komunalnej ul. Legionów 220, 87-100 Toruń - przekazuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK w Toruniu.
Nowe rozkłady jazdy, zmiany i mapy znajdziecie w tym miejscu.