- Zadanie jest realizowane w ramach projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu - BiT-City II", współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Projekty z grupy BiT City II to kolejny etap działań, by komunikacja miejska była bardziej sprawna, efektywna i ekologiczna – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski.
- Dwa lata temu podpisałem umowę na dofinansowanie tego projektu. Jego największym zadaniem jest budowa nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar, kolejne zadania to modernizacje torowisk i pakiet zadań zakupowych: nowe tramwaje i autobusy hybrydowe, które już zostały zakupione i jeżdżą po ulicach Torunia. Teraz przyszła pora na zeroemisyjne, elektryczne autobusy. Będą to pierwsze takie autobusy w mieście, ale nie ostatnie. Jesteśmy w trakcie rozmówi ustaleń, by zamawiać następne. Planujemy, że do 2023 roku będzie ich w Toruniu ok. 30 - dodaje Zaleski.
Zgodnie z procedurami obowiązującymi przy ogłaszaniu postępowań przetargowych na zadania realizowane przy udziale środków z Unii Europejskiej, w czwartek (27 czerwca 2019), dokumentacja przetargowa została przesłana do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, a gdy tylko zostanie w nim opublikowana (zwykle w ciągu kilku dni od daty przesłania), zostanie również zamieszczona na stronie BIP MZK.
- Zakres przetargu obejmuje dostawę sześciu elektrycznych autobusów z opcją zakupu maksymalnie dwóch kolejnych pojazdów o takich samych parametrach. Planujemy kupić elektryczne autobusy klasy MAXI, niskopodłogowe, wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Dostawy planowane są jesienią 2020 roku – mówi Zastępca Prezesa Zarządu ds. Techniczno-Eksploatacyjnych MZK w Toruniu sp. z o.o. Piotr Rama.
- Zamówienie obejmuje również zakup pojazdu pogotowia technicznego, a także dostawę, montaż i uruchomienie ładowarek szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową niezbędnej infrastruktury drogowej i elektroenergetycznej. Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie – po jednej na pętli Uniwersytet, Rubinkowo II i pl. św. Katarzyny - podkreśla Piotr Rama.
Otwarcie ofert planuje się 6.08.2019 r. Na zadanie przeznaczono 13,6 mln zł.