O dialogu z mieszkańcami Torunia, prezydent Paweł Gulewski mówił właściwie przez cały czas trwania kampanii wyborczej. We wtorek (14 maja 2024 r.) nowy gospodarz grodu Kopernika pokazał konkretne propozycje, dotyczące komunikacji z torunianami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Gulewski podkreślił, że debata nad nowa strategią komunikacji trwa od pierwszego dnia jego pracy.
- Mamy wiele profili w serwisach społecznościowych, część z nich przejdzie zmianę, pojawią się również nowe pomysły na dialog z odbiorcami naszych treści - zapewnił prezydent Torunia i przedstawiciel Koalicji Obywatelskiej. Dalszy ciąg materiału pod galerią ze zdjęciami.
Toruń w mediach społecznościowych. Będą zmiany
Kanały komunikacji społecznościowej Gminy Miasta Toruń (za stroną UMT):
- Strona FB: Paweł Gulewski - oficjalnie (5,8 tys. odbiorców) będzie prowadzona poza Urzędem Miasta Torunia przez prezydenta Pawła Gulewskiego i jego otoczenie. Strona będzie na zasadzie wymiany treści wspierała serwisy miejskie w rozprzestrzenianiu informacji, a wybrane treści zamieszczane na stronie prezydenta będą udostępniane w serwisach miejskich.
- Strona FB: Prezydent Torunia Michał Zaleski (26 tys. odbiorców) została czasowo zdezaktywowana. Wykonano kopię zapasową zawartości strony do celów archiwalnych. Strona zostanie przywrócona i przemianowana na Urząd Miasta Torunia. Będzie źródłem szeroko pojętej informacji miejskiej. Na stronie będą zamieszczane treści dot. działań Gminy Miasta Toruń i prezydenta Torunia, imprez i wydarzeń, inwestycji, komunikacji itp.
- Strona FB: Mój Toruń (144 tys. odbiorców) zostanie odciążona z twardej informacji miejskiej i nastawiona przede wszystkim na działania o charakterze promocyjnym i wizerunkowym. Zadaniem strony będzie tworzenie wizerunku Torunia jako miasta nowoczesnego, przyjaznego, dobrego do życia, nauki, pracy, rozwoju i atrakcyjnego dla turysty z kraju i zagranicy.
- Platforma X: Mój Toruń (5.6 tys. odbiorców) – Kanał będzie połączeniem stron: Urząd Miasta Torunia i Mój Toruń. Zamieszczane treści będą dotyczyły głównie informacji miejskiej z domieszką działań wizerunkowych.
- Instagram: Mój Toruń (17,9 tys. odbiorców) – będzie skupiony wokół promocyjno-wizerunkowych działań foto/video, które w kreatywny sposób mają tworzyć pozytywny wizerunek Torunia.
- Kanał filmowy Mój Toruń w serwisie You Tube (2.03 tys. subskrybcji) – pozostanie miejscem publikacji wszystkich filmów powstających na zlecenie miasta.
- Wszystkie kanały miejskie w serwisach społecznościowych dotychczas funkcjonujące pod nazwą Mój Toruń zostaną przemianowane na „Toruń”.
- TikTok – powstanie nowy, kolejny kanał poświęcony głównie działaniom promocyjnym i wizerunkowym z uwzględnieniem specyfiki tego medium oraz wieku i charakteru odbiorców.