Pierwszy dzień w nowej pracy: jak zacząć, żeby nie powielać starych nawyków?

i

Autor: Pracuj.pl Pierwszy dzień w nowej pracy: jak zacząć, żeby nie powielać starych nawyków?

Pierwszy dzień w nowej pracy: jak zacząć, żeby nie powielać starych nawyków?

2019-03-04 13:52

Pierwszy dzień w nowej pracy to zwykle jeden z najbardziej wyczekiwanych dni w życiu - chęć rozpoczęcia nowego etapu w swojej karierze zawodowej, oczekiwanie na nowe wyzwania i nowe znajomości, potrzeba sprawdzenia się w nowym środowisku. O czym powinniśmy pamiętać, by nie pozwolić na to, aby w nowym miejscu dopadły nas stare błędy i nawyki?

Nowa praca, nowe możliwości?

Przez całe tygodnie czy miesiące wypatrujemy na portalach z ofertami pracy w rodzaju Pracuj.pl interesującej oferty - kiedy już się pojawia, aplikujemy na wymarzone stanowisko i z radosnym niepokojem przechodzimy kolejne etapy rekrutacji. Po otrzymaniu umowy oczekujemy na pierwszy dzień w nowym miejscu, często zastanawiając się, jak wykorzystać zmianę pracodawcy nie tylko do osiągania większych korzyści z samej pracy, ale także jak samemu rozwinąć się dzięki zmianom. Dobrym rozwiązaniem będzie z pewnością próba zerwania ze starymi nawykami, które przeszkadzały nam dotychczas w miejscu pracy: w nowym miejscu łatwiej będzie wprowadzać tego typu zmiany, zwłaszcza, kiedy weźmiemy pod uwagę, że mamy czystą kartę, którą dopiero zapełniamy.

Z jakiego rodzaju błędami najłatwiej zerwać w nowym miejscu pracy?

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że jeśli planujemy zmiany, to powinniśmy je zacząć wprowadzać już od pierwszego dnia pracy. Nie możemy zaistnieć w nowym środowisku tak, jak funkcjonowaliśmy w dawnym miejscu pracy, tylko od pierwszych chwil zachowujmy się tak, jak zaplanowaliśmy. Warto zmianę wykorzystać na zerwanie z problemami w rodzaju:

  • plotkowanie: w większych miejscach pracy niemal zawsze w naturalny sposób zespół dzieli się na mniejsze grupki, które często ze sobą rywalizują w nie do końca uczciwy sposób - jeśli dotąd uwielbialiśmy plotkować z najbliższymi współpracownikami, możemy spróbować wyzbyć się tego przyzwyczajenia; praca to nie targowisko, na którym możemy poruszać wszelkie możliwe tematy

  • przeglądanie internetu w ramach przerwy od zajęć: nieważne, czy wertujemy oferty pracy, ogłoszenia motoryzacyjne czy planujemy domowe zakupy - starajmy się tego nie robić w miejscu pracy; wbrew pozorom na Sieć tracimy nie tylko cenny czas, ale również naszą uwagę, przez co trudniej nam skupić się na dokończeniu zadania

  • przerwa na papierosa - nie dość, że palenie jest bezwzględnie szkodliwe, to przerwy na papierosa dezorganizują pracę i wprowadzają sztuczny podział na osoby palące, którym należy się przerwa i wyjście poza obręb budynku bądź do palarni, i na resztę pracowników, która jest pozbawiona tej możliwości

  • opowiadanie współpracownikom o swoim życiu rodzinnym czy problemach osobistych: w starej pracy, gdzie mogliśmy spędzić wiele lat, zapewne znaliśmy takie osoby, które musiały dzielić się w wolnej chwili swoimi rozterkami - nie powielajmy tego błędu, który może nas kosztować trudnościami w adaptacji w nowym miejscu.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki