Spis treści
Nowy prezydent Torunia - Paweł Gulewski
Po wygranych wyborach, 43-letni Paweł Gulewski od maja rządzi Toruniem. Przedstawiciel Koalicji Obywatelskiej zdetronizował Michała Zaleskiego, który od 2002 roku zasiadał na fotelu prezydenta. Nowy gospodarz grodu Kopernika nie wahał się zwiększyć liczby urzędników. Nasi dziennikarze postanowili sprawdzić, ile osób pracowało w Kancelarii Prezydenta i w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji za poprzednika Gulewskiego oraz ile pracuje obecnie. Pytania w tej sprawie skierowaliśmy do samego prezydenta Gulewskiego.
Prezydent Torunia o nowych pracownikach
Redakcja "Super Expressu" przygotowała zestawienie danych, które pokazują, o jakich różnicach mówimy. Oto nasze pytania i odpowiedzi jakie otrzymaliśmy z UMT:
Ile osób pracowało w Kancelarii Prezydenta Miasta w momencie obejmowania przez Pana stanowiska Prezydenta Torunia?
Stan zatrudnienia w KPM na dzień 07.05.2024 r. – 14 et. (14 os.)
Ile osób Pan zatrudnił do Kancelarii Prezydenta Miasta?
W okresie od 07.05.2024 r. do 31.10.2024 r.: 2 osoby do obsługi asystenckiej i 2 pełnomocników PMT.
Ile osób pracuje obecnie w Kancelarii Prezydenta Miasta?
Stan zatrudnienia w KPM na dzień 31.10.2024 r. – 17,75 et. (18 os.)
Ile osób pracowało w wydziale komunikacji społecznej i informacji w momencie obejmowania przez Pana stanowiska Prezydenta Torunia?
Stan zatrudnienia w WKSiI na dzień 07.05.2024 r. – 11,75 et. (12 os.)
Ile osób zatrudnił Pan do wydziału komunikacji społecznej i informacji?
W okresie od 07.05.2024 r. do 31.10.2024 r.: 2 osoby (zastępca dyrektora; redaktor prowadząca magazyn „Ikar”) i 2 osoby – uzupełnienia kadrowe na stanowisku rzecznika prasowego PMT oraz osoby odpowiedzialnej za konsultacje społeczne/budżet obywatelski.
Ile osób pracuje obecnie w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji?
Stan zatrudnienia w WKSiI na dzień 31.10.2024 r. – 13,75 et. (14 os.)
Jeżeli pracuje więcej osób w Kancelarii i w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji niż za Pana poprzednika, to proszę odpowiedzieć na pytanie dlaczego?
Prezydent Paweł Gulewski polecił przeprowadzić analizę struktury zatrudnienia oraz obszarów do uzupełniania. Zarówno w kontekście wakatów, jak i utworzenia nowych stanowisk urzędniczych, dla których jedynym uzasadnieniem było usprawnienie funkcjonowania UMT w zakresie realizacji potrzeb mieszkańców Torunia. Zmiany kadrowe, które prowadzone są od maja 2024 roku, czyli od czasu zaprzysiężenia Pawła Gulewskiego na Prezydenta Miasta Torunia, mają na celu dostosowania struktury organizacyjnej i poziomu zatrudnienia w Urzędzie Miasta Torunia do zakresu rzeczowego realizowanych zadań przez poszczególne działy UMT - przekazał rzecznik prezydenta Marcin Centkowski.
- Zmiany kadrowe w Kancelarii Prezydenta służą wyłącznie usprawnieniu pracy tego działu UMT. Natomiast w przypadku WKSiI UMT dokonano uzupełnień kadrowych, związanych m.in. z decyzją Pawła Gulewskiego o wznowieniu wydawania przez Urząd Miasta Torunia miesięcznika kulturalnego „Ikar” oraz utworzenia stanowiska zastępcy dyrektora Wydziału, co wiąże się z dodatkowymi działaniami w zakresie promocji i informacji - dodał Centkowski.
Odpowiedzi na nasze pytania publikujemy bez poprawek redakcyjnych. Pytania zadaliśmy 29 października, a odpowiedzi otrzymaliśmy 7 listopada.