Z komunikatu MZK w Toruniu dowiadujemy się, że nowych autobusów jest łącznie 10 - sześć elektrobusów i cztery zasilane olejem napędowym, z silnikami spełniającymi najwyższe normy EURO 6. - Nowe pojazdy zostały rozdysponowane pomiędzy kierowców, którzy będą nimi najczęściej jeździć. Na razie elektrobusy będą testowały różne trasy, a od lipca br. w dni robocze będą kursowały głównie na linii nr 17, 28 i 30. Będzie je jednak można czasem spotkać także na innych, dostosowanych do zasięgu pojazdów trasach - przekazuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK w Toruniu. Zobaczcie te nowe pojazdy w poniższej galerii zdjęć!
Czytaj też: Gigantyczny spór o Park Naturalny Wrzosowisko. Słowa prezydenta Torunia wywołały burzę! Co dalej?
W połowie maja informowaliśmy naszych czytelników, że na pętli na pl. św. Katarzyny stoi pierwsza ładowarka pantografowa przeznaczona do ładowania autobusów elektrycznych. - Kolejne zamontujemy przy ul. Okrężnej i Dziewulskiego. Wkrótce będą miały co ładować - chwalił się w mediach społecznościowych w połowie maja prezydent Michał Zaleski.
Jesienią 2020 r. miasto za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji podpisało umowy na dostawę sześciu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania – trzech ładowarek „plug in”, tzw. „wolnych” oraz trzech pantografowych, czyli szybkiego ładowania. Autobusy dostarczy Solaris Bus&Coach, zaś ładowarki konsorcjum Elektroenergetyka Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i Westa Bulding Sp. z o.o (Członek Konsorcjum). Koszt autobusów to 16,5 mln zł brutto, a ładowarek prawie 4,7 mln zł brutto
Jeżeli byliście świadkami wypadku bądź niepokojącego zdarzenia w regionie - pożaru, stłuczki itd., dajcie nam znać! Ostrzeżemy innych i ułatwimy komunikację. Zapraszamy również w razie jakichkolwiek problemów/pytań. Czekamy na naszym Facebooku oraz na mailu - [email protected].