Toruń. Remont mostu Piłsudskiego. Kolejne zmiany
W połowie listopada informowaliśmy was na portalu Super Express Toruń, że remont mostu Piłsudskiego będzie przedłużony. Jednym z elementów prac są modyfikacje, które są niejako przyznaniem się miasta do błędu. - W maju tego roku po zachodniej stronie mostu zamontowane zostały pierwsze bariery odgradzające ruch pieszy i rowerowy od jezdni. Ich wygląd sprawiał wrażenie ciężkiej i topornej konstrukcji. Dodatkowo przesłaniały one kierowcom widok na zachodnią część Torunia. W związku z tym została podjęta decyzja o naniesieniu zmian w projekcie. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że okazały się one trafione i zasadne - podkreśla Agnieszka Kobus-Pęńsko z MZD w Toruniu. Dalszy ciąg materiału pod galerią ze zdjęciami.
- Po korekcie, balustrada w górnej swojej części, jest ażurowa, lekka i bardziej smukła, co zapewnia nie tylko lepszą widoczność np. na Zamek Dybów, ale i lepsze odczucie wizualne. Zniknęło wrażenie ciężkiej, niezgrabnej bariery. Jej nowy design doskonale współgra z całym obiektem mostowym. Zdemontowana część balustrady ze strony zachodniej zostanie wykorzystana i zamontowana po stronie wschodniej - podkreśla rzeczniczka prasowa MZD w Toruniu.
MZD przekazuje, że balustrada ma charakter technologiczny. Znajdują się w niej instalacje elektryczne odpowiadające za iluminację i oświetlenie obiektu. Oprócz balustrady, od strony jezdni zostały zamontowane elementy zabezpieczające - bariera drogowa oraz bariera przeciwrozbryzgowa. Mają one podobną wysokość do tych, które były zamontowane przed rozbudową i modernizacją mostu.
Pozostaje jeszcze jedno ważne pytanie. Kiedy zakończą się prace na moście Piłsudskiego? - Na dziś brakuje składników żywicznych służących do produkcji farb, które mają być użyte do zabezpieczenia antykorozyjnego szybu windowego. Wykonawca oczekuje m.in. na dostawę poziomych przykryć między błotochronami, a balustradą kablową, które są wykonywane indywidualnie, na potrzeby inwestycji i na dylatację, która powinna zostać zamontowana pomiędzy panelami na ciągach pieszo-rowerowych. Przypomnijmy, że ciągi te, ze względu na ich długość, są innowacyjne w skali europejskiej. Podobnie jest z dylatacją, która jest produkowana w niestandardowych wymiarach. Ostateczny termin jest uzależniony od dostaw poszczególnych elementów - czytamy w komunikacie MZD w Toruniu, przekazanym w połowie listopada. Gdy tylko zostanie podany konkretny termin, to wówczas poinformujemy o tym na naszym portalu. Modernizacja "starej" przeprawy kosztuje 122 miliony złotych.
Spodobał ci się materiał? Polub nas na Facebooku!