Nikogo nie trzeba specjalnie o tym przekonywać -rRozbudowa mostu drogowego im. J. Piłsudskiego w Toruniu to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych, jaka będzie realizowana na mapie komunikacyjnej naszego miasta. W miniony wtorek (24 marca) w Urzędzie Miasta Torunia została podpisana umowa na realizację tego przedsięwzięcia. Kontrakt o wartości 122.806,890 zł będzie realizowało konsorcjum firm: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (Partner Konsorcjum). Na szczęście w tym przypadku pandemia koronawirusa z Chin w Polsce nie wpłynęła negatywnie na dogranie kontraktu.
- Jesteśmy przygotowani do realizacji tej inwestycji. Środki na ten cel, uchwałą rady miasta, zostały zabezpieczone w budżecie miasta na rok 2020 i w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Jako mieszkańcy będziemy z wielką uwagą przyglądali się postępom robót na tej inwestycji, jak będzie ona zmierzała do szczęśliwego finału. Chodzi o to, aby podnieść jakość i standard korzystania z tego leciwego obiektu, który udostępniony w naszym mieście został w 1934 roku. Ta interwencja ma zapewnić bezpieczne i sprawne korzystanie z mostu. Jest ona niezbędna, konieczna i oczywista - przekonuje prezydent Torunia Michał Zaleski.
Zakres prac, które potrwają 20 miesięcy od daty podpisania umowy jest bardzo szeroki. - Postaramy się w tym czasie oddać ten obiekt, aby wyglądał tak jak na wizualizacjach. Do realizacji tego zadania wystartowaliśmy w konsorcjum. Firma EURO-DARMAL Sp. z o.o. zajmie się korozją, natomiast my pozostałym asortymentem prac. Jesteśmy firmą z polskimi korzeniami i cieszymy się, że obdarzono nas zaufaniem i powierzono nam realizacji jednej z najważniejszych inwestycji miejskich - zapewnia Edward Głaz, prezes zarządu firmy INTOP Warszawa Sp. z o.o.
- W ramach umowy wykonawca będzie zobowiązany do wykonania poszerzenie wsporników chodnikowych na których znajdą się ciągi piesze i rowerowe do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie, z każdej strony mostu. Wykonawca naprawi także istniejącą płytę pomostu. Wykonane zostanie nowe wyposażenie na obiekcie: kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja i bariery drogowe - wylicza Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD w Toruniu.
To jednak nie wszystko. Wykonawca zajmie też się m.in.
- czyszczeniem i naprawą oblicowań kamiennych, przyczółków mostu i filarów;
- przebudową sieci zlokalizowanych na obiekcie i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją;
- zabezpieczeniem antykorozyjnym istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej, budowa punktów widokowych;
- wykonaniem zejścia na Kępę Bazarową i nowego zejścia na Bulwar Filadelfijski wyposażonego w windy dostosowane dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
W pierwszym etapie prac wyremontowana zostanie nawierzchnia mostu oraz zostaną wyczyszczone i pomalowane elementy, które znajdują się nad jezdnią. Rozpoczęcie tych prac poprzedzi ustawienie przeprawy tymczasowej. Miastu udało się pozyskać zgodę Ministra Energii na nieodpłatne użyczenie z rezerw strategicznych konstrukcję składanego mostu drogowego typu DMS-65 wraz z kompletem podpór. Pozyskano także zgodę Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych na wykonanie usługi transportu, montażu i demontażu konstrukcji mostu tymczasowego przez wojsko.
Przeprawa tymczasowa będzie zlokalizowana na przedłużeniu ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Dojazd do ul. Przybyszewskiego będzie zorganizowany od strony placu Skalskiego, a do ul. Zagrodowej ul. Nieszawską. Obecnie trwa budowa dróg dojazdowych do przeprawy tymczasowej.
Natomiast w II etapie remontu mostu drogowego im. J. Piłsudskiego planowany jest remont chodników i tego, co jest do zrobienia poniżej mostu.
Zarządzaniem i nadzorem nad rozbudową mostu drogowego im. J. Piłsudskiego zajmie się zewnętrzna firma.
Polecany artykuł: