Ostrzeżenie GIS: Rossmann wycofuje wafle z obrotu. Mogą zawierać opiłki metalu
Ulica Chwarznieńska to jedna z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdyni. Dziennie przejeżdżają nią tysiące samochodów, których właściciele chcą dostać się do centrum miasta. Oznacza to, że przebudowa ul. Chwarznieńskiej to nie tylko istotna inwestycja dla Witomina lecz także dla dzielnic takich jak: Chwarzno czy Wiczlino.
- My badamy ten układ drogowy z perspektywy kilku lat. Już teraz wiemy, że w najbliższym czasie na samym Wiczlinie powstanie 5 tys. nowych mieszkań. To spowoduje, że ten ruch będzie większy niż do tej pory. Dzisiaj więc musimy zbadać warianty ruchu drogowego na tej trasie tak by były one dopasowane do tego co będzie za kilka lat - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
A wariantów jest kilka. Ulica Chwarznieńska poszerzona może być tylko o jeden pas ruchu. Dotychczasowy projekt przewidywał przeznaczenie go na buspas w kierunku Chwarzna. Takie rozwiązanie usprawniłoby komunikację miejską, ale w żaden sposób nie rozwiązało problemu tysięcy kierowców. Miasto przeprowadza więc obecnie badanie ruchu, które pozwoliłoby wybrać najlepszą z opcji.
- Może uda się w niektórych miejscach przygotować podwójne buspasy. Bierzemy też pod uwagę zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniach, które znajdują się na ulicy Charznieńskiej. Musimy jednak poczekać do zakończenia naszych badań. To one podpowiedzą nam, który układ najlepiej sprawdzi się w tym miejscu - dodaje Łucyk. Posłuchaj:
>> Wraki plagą miast. W Gdyni znaleźli sposób jak się z tym uporać
>> Rozlicz PIT w Gdyni i zgarnij atrakcyjne nagrody! Rusza loteria pitowa dla gdyńskich podatników
Jak nieoficjalnie wiadomo - rozwiązaniem, które urzędnicy najbardziej biorą pod uwagę jest wahadłowy pas ruchu. Oznacza to, że w porannym szczycie komunikacyjnym kierowcy z Wiczlina będą jechać do centrum dwoma pasami, a popołudniu również tymi dwoma powrócą do swoich domów.