Umiejętność pracy zespołowej
Umiejętności miękkie są przydatne w pracy zespołowej. Aby była ona efektywna i bezkonfliktowa, członkowie zespołu powinni cechować się empatią, komunikatywnością, i zdolnością do wypracowywania kompromisów. Dzięki temu można uniknąć wielu sytuacji konfliktowych. Wzajemne zrozumienie, umiejętność słuchania odmiennych racji i wyciągania z nich innowacyjnych pomysłów są gwarantem pomyślnego funkcjonowania zespołu.
Nastawienie na rozwój
Pracownicy, którzy pałają chęcią rozwijania swoich kompetencji są na ogół bardzo mile widziani w każdym przedsiębiorstwie. Ich otwarty umysł pozwala stale walczyć o coraz lepsze kwalifikacje do wykonywania obowiązków służbowych. To osoby zaangażowane w sprawy firmy i szukające innowacyjnych rozwiązań poprawiających efektywność pracy.
Radzenie sobie z trudnymi klientami
Trudny klient to wyzwanie dla pracownika. Dzięki rozwiniętym umiejętnością miękkim nawiązanie relacji z takim kontrahentem nie stanowi kłopotu. Dzięki empatii pracownik wczuje się w sytuację, która zdenerwowała klienta i wspólnie z nim znajdzie najlepsze rozwiązanie, satysfakcjonujące dla obu stron. Wszystkie zawody związane z handlem wymagają szczególnie dobrze rozwiniętych kompetencji miękkich. Handlowiec niejednokrotnie musi umieć szybko reagować na informacje płynące od klienta, jednocześnie trafnie odczytywać komunikaty niewerbalne i odgadywać, czego oczekuje klient.
Kompetencje miękkie ułatwiają zdobycie pracy
Podczas rozmów w sprawie pracy kompetencje miękkie znacznie zwiększają szanse na powodzenie. Osoby otwarte i empatyczne wzbudzają sympatię rekruterów i na ogół są lepiej oceniane niż pozostali. Rozległa wiedza branżowa i doświadczenie zawodowe w połączeniu z miłym, budzącym zaufanie charakterem pozwalają bez trudu zdobyć wymarzoną pracę. Komunikatywność kandydata na pracownika znacznie usprawnia przebieg interview i ułatwia uzgodnienie oczekiwań obu stron rozmowy.
Artykuł Sponsorowany