Tunel pod dworcem zamknięty jest od końca listopada. Z kolei peron nr 2, który przechodzi generalny remont jest nieczynny od 11 grudnia. Utrudnienia dla pieszych miały potrwać do końca 2017 r., ale jak się okazało, będą oni musieli korzystać z alternatywnej trasy jeszcze do końca marca.
Wykonawca, który remontuje część dworca na zlecenie PKP PLK, musi zrobić dodatkowe prace. W związku z tym 5 stycznia wieczorem zamknięte zostanie przejście podziemne pod peronem nr 2. To kontynuacja dotychczasowych prac pod placem przydworcowym z wyjściem na ul. Podwale Grodzkie przy KFC i na peron SKM nr 5. Wprowadzona organizacja ruchu pieszych będzie obowiązywać do końca marca. Na czas przebudowy przejścia podziemnego zapewnione zostanie przejście tunelem dworcowym.
>>>Na Wzgórzu św. Maksymiliana w Gdyni grasuje złodziej. Podbiega od tyłu i wyrywa kobietom torebki
Zamknięcie tunelu jest konieczne ze względu na szeroki zakres prac i bezpieczeństwo pasażerów. Wykonawca będzie w tym miejscu wymieniał płyty stropowe przejścia podziemnego i budował nowe wyjścia z przejścia na peron. Pod koniec marca 2018 r. planowane jest udostępnienie dla pieszych całości przejścia podziemnego.
Przebudowane dwa perony dalekobieżne będą wyższe, lepiej oświetlone oraz pokryte antypoślizgową nawierzchnią. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. W dwóch przebudowanych przejściach podziemnych zostaną zamontowane 4 windy i schody ruchome na perony.
Jak dotrzeć na perony na Dworcu Głównym?
- Osoby udające się od strony City Forum na perony SKM nr 3, 4 i 5 będą mogły skorzystać z dojścia przez plac przydworcowy i peron nr 4.
- Dojście do peronu dalekobieżnego nr 1 zapewnione będzie przez budynek dworca i tunel dworcowy.
- Osoby udające się od strony dworca autobusowego do peronów SKM przejdą peronem nr 1 do tunelu dworcowego, przez dworzec, plac przydworcowy i peron nr 4.
- Komunikacja między Podwalem Grodzkim i ul. Trzeciego Maja będzie zapewniona przez budynek dworca, tunel dworcowy i peron nr 1.