Jak informuje magistrat, autonomiczne busy trafiły do Gdańska dzięki udziałowi miasta w międzynarodowym projekcie Sohjoa Baltic pod nazwą "Przejście do ekologicznego i autonomicznego transportu publicznego ostatniej mili w Regionie Morza Bałtyckiego". W jego ramach prowadzone są badania, promocja i testy supernowoczesnych pojazdów. Elektryczne i zautomatyzowane minibusy mają w niedalekiej przyszłości stać się częścią łańcucha transportu publicznego.
Maszyna EZ10 firmy EasyMile kursować będzie minimum dwa razy na godzinę, od przystanku przy ulicy Spacerowej, przez stację pośrednią przy postoju dla samochodów, do przystanku końcowego przy Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym, a także w przeciwnym kierunku.
Polecany artykuł:
- Bus bez kierowcy będzie jeździł w Oliwie przez 24 dni września, siedem dni w tygodniu, pięć godzin dziennie. Każdorazowo pojazd pomieści maksymalnie dziewięcioro pasażerów - informuje Urząd Miejski w Gdańsku. Mieszkańcy oraz turyści nie będą musieli w tym czasie płacić za bilet.
Bus ma jeździć tylko po zaprogramowanej wcześniej trasie. W pojeździe obecny będzie operator, który może zareagować w "sytuacji kryzysowej" lub odpowiedzieć na pytania pasażerów.
Z warunków przetargu wynika, że wrześniowe przejazdy busa po Oliwie pochłoną w sumie 420 660 złotych.
Polecany artykuł: