Nowy odcinek S7 ma być gotowy w 2018 roku.

i

Autor: Fragment wizualizacji, przygotowanej przez GDDKiA Nowy odcinek S7 ma być gotowy w 2018 roku.

Inwestycje na Pomorzu [WIDEO, WIZUALIZACJA]: Dziewięć firm chce budować drogę ekspresową między Gdańskiem, a Elblągiem

2015-07-21 19:33

Być może jeszcze w tym roku ruszy budowa 40-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 z Koszwał do Elbląga. Jest szansa, że już w 2018 roku uda się w ten sposób połączyć dwa miasta: Gdańsk i Elbląg. Do budowy ekspresówki zgłosiło się dziewięć firm.  


Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już za trzy lata Gdańsk zyska kolejne połączenie z Elblągiem. Z gdańskiej Obwodnicy Południowej szybko dostaniemy się do Obwodnicy Elbląga.
- Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 kilometrów. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 roku Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga - precyzują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, instytycji, która nadzoruje inwestycję.

W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów: "Cedry Małe", "Dworek", "Ryki" i "Elbąg-Zachód".

Inwestycja została podzielona na dwa etapy: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego i od Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa k. Elbląga. Do budowy tych dwóch odcinków zgłosiło się dziewięć firm.


Wizualizacja drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Elbląg [WIDEO]

 

Droga ekspresowa Gdańsk-Elbląg. Pierwszy odcinek

Jak podaje GDDKiA, w przypadku pierwszego odcinka (Koszwały-Nowy Dwór Gdański) oferty złożyli:

1. Metrostav a.s. – 1.642.440.944,84 zł.
2. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S. – 1.791.276.811,11 zł;
3. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner) – 1.792.095.526,39 zł;
4. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty–Łódź” S.A. (Lider), Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner) – 1.898.737.089,47 zł;
5. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. - 2.350.790.490,31 zł

Tymczasem na odcinek nr 1 zamawiający przeznaczył nieco ponad 1.57 miliarda złotych.

Droga ekspresowa Gdańsk-Elbląg. Drugi odcinek

Na odcinek nr 2 (Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (Elbląg) oferty złożyli:
 
1. Budimex SA – 1.576.393.813,69 zł;
2. Salini Impregilo S.p.A. – 1.607.158.790,86 zł;
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner) – 1.635.712.861,65 zł;
4. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner) – 1.690.768.197,61 zł.

Zamawiający przeznaczył tutaj sumę rzędu 1.52 miliarda złotych.

Droga ekspresowa Gdańsk-Elbląg. Kto wygra przetarg?

Wszystkie oferty mają czas realizacji określony na 27 miesięcy i 10 lat gwarancji na wybrane elementy infrastruktury.

Inwestycja została podzielona na dwa etapy.

i

Autor: materiały prasowe GDDKiA Inwestycja została podzielona na dwa etapy.


 - Firmy i konsorcja mogły złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena – 90%, termin realizacji – 5% (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat) - tłumaczą przedstawiciele GDDKiA.

Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki