Most Stulecia Odzyskania Niepodległości Polski – bo tak brzmi oficjalna nazwa przeprawy – w założeniu miał zastąpić stary most pontonowy łączący Wyspę Sobieszewską z lądem. Budowa nowoczesnej przeprawy trwała blisko dwa lata i do końca właściwie nie było pewne, czy inwestycję uda się zrealizować jeszcze przed 11. listopada. Rzutem na taśmę nowy most udało się otworzyć w przeddzień Święta Niepodległości.
Przeprawa liczy 173 metry długości, ze skrzydłami ponad 181. Zwodzony most można otworzyć w niespełna dwie i pół minuty, a sterowanie systemem odbywa się z pulpitu znajdującego się w budynku technicznym. Na razie nie ma jeszcze harmonogramu otwarcia przeprawy. Pod mostem swobodnie mogą przepływać jednostki do 5 metrów.
Na moście wciąż jeszcze do końca listopada potrwają prace uzupełniające, ale nie powinny one zakłócić ruchu samochodów w tym miejscu. Dotychczasowy most pontonowy zniknie. Jego rozbiórkę zaplanowano na drugą połowę listopada. Nowa przeprawa kosztowała 59 milionów złotych – ponad 30 wyłożyło miasto, 27 dorzuciło Ministerstwo Infrastruktury.