Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji i dokumentacji budowy bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na Oruni. Dokładne lokalizacje nie są jeszcze znane, ale wiadomo, że dotyczy to dwóch przejazdów kolejowych w okolicy ul. Sandomierskiej i Równej. O dokładnym usytuowaniu zdecydują analizy bezpieczeństwa.
Firmy ubiegające się o realizację tej inwestycji poznamy pod koniec listopada. Koncepcje, które mają przygotować powinny być wielowariantowe. Wiadomo już, że bezkolizyjne przejazdy miałyby być ulokowane na wiaduktach drogowych. Wiadukt kolejowy posiadał będzie pełną skrajnię umożliwiając przejazd służbom ratunkowym.
Planowane metamorfozy przewidują również zlikwidowanie dotychczasowych przejazdów dla samochodów. W ich miejscu miałyby powstać trzy bezkolizyjne przejścia dla pieszych wraz z doprowadzeniem do przystanków SKM/PKP.
Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie zgodnie z założeniami, koncepcje poznamy w połowie 2018 r., natomiast dokumentację projektową w 2019 roku. Ponadto Miasto będzie starać się o uzyskanie dofinansowania w ramach funduszu CEF na budowę wiaduktu, natomiast PKP PLK podejmie starania o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego oraz uzyskanie dofinansowania na jego realizacje w ramach POIiŚ. Kilka dni temu PKP PLK ogłosiło, że na przebudowę ponad 180 przejazdów w Polsce przeznaczy ok 250 mln złotych.