Umiejętność pracy w zespole
W większości firm pracownicy podzieleni są na zespoły odpowiedzialne za wykonywanie pewnych czynności. Jeżeli chciałbyś dołączyć do takiej grupy, bez wątpienia musisz wykazać się umiejętnością pracy zespołowej. Rekruter z pewnością sprawdzi tę kompetencję podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wiąże się z nią komunikatywność, asertywność, umiejętność radzenia sobie z konfliktami. Być może podczas spotkania rekrutacyjnego będą czekały Cię zadania, z pomocą których prowadzący rozmowę będzie mógł ocenić czy będziesz dobrym członkiem zespołu.
Nieszablonowe rozwiązywanie problemów
Nieszablonowe podejście do problemów i kreatywne ich rozwiązywanie jest szczególnie cenną cechą u kandydatów na pracowników. W dynamicznie zmieniającym się środowisku firmy i przy wielu nieprzewidywalnych okolicznościach kreatywny pracownik to skarb. Często potrafi znaleźć innowacyjne rozwiązanie tam, gdzie inni, nawet bardziej doświadczeni go nie dostrzegają.
Elastyczność i chęć rozwoju
Wiele firm w trakcie swojego funkcjonowania przechodzi różne przekształcenia. Idealny pracownik to taki, który potrafi odnaleźć się w nowych sytuacjach i chętnie przyswaja wiedzę. Elastyczność i nastawienie na rozwój są kompetencjami miękkimi, których poszukują rekruterzy podczas rozmów w sprawie pracy. Taki pracownik potrafi dostosować się do zmian i doskonale sobie z nimi radzi.
Radzenie sobie ze stresem
Nie da się ukryć, że prawie każda praca wiąże się ze stresem, jednak niektóre zawody w szczególny sposób są narażone na jego oddziaływanie. W takiej sytuacji prowadzący rozmowy kwalifikacyjne szukają kandydatów posiadających umiejętność pracy pod presją i nie bojących się przyjmowania odpowiedzialności. Dobry specjalista HR wie, że osoba o świetnym wykształceniu, adekwatnym dla danego stanowiska, jednak psychicznie słaba, bardzo szybko wypali się zawodowo w stresującej pracy.
Artykuł Sponsorowany