W miniony weekend mecz Lechii z Lechem Poznań przyciągnął na Stadion Energa Gdańsk nieco ponad 14 tysięcy widzów. W liczbie tej uwzględniono przyjezdnych, zasiadających w sektorze gości. Warto dodać, że spotkanie rozegrano o godzinie 17:30 w sobotę. To chyba najbardziej sprzyjająca pora dla kibiców. W ubiegłych latach starcia z Kolejorzem z wysokości trybun oglądało często ponad 20 tysięcy fanów. Jeśli ktoś uważa wykręcony przed kilkoma dniami wynik za zadowalający, warto przypomnieć słowa, które padły ze sceny na Ołowiance podczas oficjalnej prezentacji zespołu. - Oczekujemy najwyższej frekwencji w całej PKO Ekstraklasie. To powinien być nasz cel - mówiono.
Spójrzmy na statystyki szerzej. Lechia rozegrała u siebie już cztery spotkania ligowe. Po ośmiu kolejkach próżno szukać któregokolwiek z nich na liście dziesięciu meczów z najwyższą frekwencją. W zestawieniu nie gdańszczanie nie górowali też nad rywalami w żadnej kolejnej serii spotkań. W tabeli uwzględniającej średnią liczbę widzów na trybunach podczas meczów każdej drużyny Biało-Zieloni zajmują... siódme miejsce! Nie zapominajmy, że od zmiany stadionu Lechia regularnie trzymała się w ścisłej czołówce.
- Lech Poznań - 24 897
- Śląsk Wrocław - 18 155
- Górnik Zabrze - 17 764
- Legia Warszawa - 16 899
- Wisła Kraków - 15 320
- Jagiellonia Białystok - 13 699
- Lechia Gdańsk - 13 579
- Arka Gdynia - 8 466
Stadion Energa Gdańsk to nie tylko obiekt sportowy, ale i atrakcja turystyczna. Za nami wakacje, podczas których na mecze przychodzą także wypoczywający nad morzem urlopowicze. Zimą, gdy pogoda nie jest sprzyjająca, frekwencja zawsze spada. Dlatego też nadgonienie wyniku w powyższym zestawieniu łatwe nie będzie.
Klub wyszedł więc z nową inicjatywą przed najbliższym spotkaniem z Koroną Kielce. Celem jest przyciągnięcie dzieci i młodzieży na trybuny. - Zaproszenie do bezpłatnego udziału w meczu dotyczy zorganizowanych grup. Minimalne zamówienie musi obejmować dziesięcioro dzieci. Nie ma limitu osób. Co ważne, na każde dziesięcioro podopiecznych może przypadać maksymalnie czworo opiekunów - czytamy w komunikacie. Szczegóły i składanie zgłoszeń pod adresem mailowym [email protected] oraz telefonem +48 690 499 650.
Pozostali kibice mogą nabyć wejściówki na stronie internetowej.
Polecany artykuł: