System informowania za pośrednictwem e-maila lub SMS-a zostanie wprowadzony 1 marca 2018 r. przez Urząd Miasta w Gdańsku. Rozwiązanie to dotyczyć będzie takich opłat, jak: podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych. dzierżawy, wieczystego użytkowania gruntów czy opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Aby otrzymywać takie powiadomienia, należy wypełnić oświadczenie. - Ta inicjatywa jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców – mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. – Zachęcam wszystkich zainteresowanych do wypełnienia oświadczenia, zgody na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystanie numeru telefonu lub e-maila w celu powiadamiania o terminach płatności - dodaje. Komunikaty będą krótkie i będą zawierać informację o terminie płatności.
W tych miejscach można złożyć oświadczenie:
- Zespole Obsługi Mieszkańców Nr 1 przy ul. Partyzantów 74,
- Zespole Obsługi Mieszkańców Nr 2 przy ul. Milskiego 1,
- Zespole obsługi Mieszkańców Nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12,
- Zespole obsługi Mieszkańców Nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2
- przesłać listownie na adres Urzędu Miejskiego w Gdańsku
- przesłać za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej e-PUAP.