Robot-sekretarka na gdańskim lotnisku

i

Autor: fot. Pixabay Robot-sekretarka na gdańskim lotnisku

Pierwszy taki robot w Polsce działa w Gdańsku! Podpowie pasażerom jak dolecieć do celu i dojechać na lotnisko

2017-07-23 13:37

Cierpliwie wysłucha, odpowie na pytania, a w razie problemów przełączy do innego działu. Aż trudno uwierzyć, że rozmawiamy… z robotem. Gdańskie lotnisko „zatrudniło” do obsługi infolinii automatyczną sekretarkę, która dzięki sztucznej inteligencji potrafi prowadzić pogawędkę z klientami!

Inteligenty robot powstał dzięki technologii Brilliance, która pozwala maszynie rozumieć rozmówcę i prowadzić z nim rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Wirtualna asystentka została uruchomiona przy współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną, która na zlecenie Portu Lotniczego w Gdańsku prowadzi infolinię dla pasażerów.

Takie udogodnienie to oszczędność i wygoda dla podróżujących. Inteligentny robot sprawdzi godzinę przylotu lub odlotu, numer rejsu czy informacje o numerach telefonów do konkretnych instytucji i przewoźników.

Pierwsza taka sekretarka w Polsce wyjaśni np. jakie przedmioty można wnieść do samolotu, jak dojechać na gdańskie lotnisko, ile czasu potrwa odprawa i jakie wymiary powinien mieć nasz bagaż. Gdański port lotniczy rozpoczął już fazę testów nowego robota.

- Technologia, którą chcemy wprowadzić pozwala obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń – mówi Mariusz Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.

- Urządzenie w odróżnieniu od standardowych tego typu rozwiązań nie każe nam wciskać kolejnych przycisków i czekać na zgłoszenie operatora – dodaje Michał Dargacz z gdańskiego portu lotniczego. Posłuchajcie sami!

Oczywiście w przypadku bardziej zaawansowanych pytań i dodatkowych informacji automatyczna sekretarka przełączy rozmówcę do odpowiedniego działu, gdzie będzie już na nas czekać „żywy” konsultant. Gdański robot potrafi ponadto udzielać informacji w języku angielskim.

Jak możemy porozmawiać z robotem z gdańskiego lotniska? Wystarczy w razie pytań zadzwonić pod numer 58 500 88 61.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki