Inteligenty robot powstał dzięki technologii Brilliance, która pozwala maszynie rozumieć rozmówcę i prowadzić z nim rozmowę telefoniczną niemal tak samo, jak człowiek. Wirtualna asystentka została uruchomiona przy współpracy z Gdańską Organizacją Turystyczną, która na zlecenie Portu Lotniczego w Gdańsku prowadzi infolinię dla pasażerów.
Takie udogodnienie to oszczędność i wygoda dla podróżujących. Inteligentny robot sprawdzi godzinę przylotu lub odlotu, numer rejsu czy informacje o numerach telefonów do konkretnych instytucji i przewoźników.
Pierwsza taka sekretarka w Polsce wyjaśni np. jakie przedmioty można wnieść do samolotu, jak dojechać na gdańskie lotnisko, ile czasu potrwa odprawa i jakie wymiary powinien mieć nasz bagaż. Gdański port lotniczy rozpoczął już fazę testów nowego robota.
- Technologia, którą chcemy wprowadzić pozwala obsługiwać setki tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. Spodziewamy się, że po uruchomieniu robota czas oczekiwania na informacje ulegnie znacznemu skróceniu i pasażerowie nie będą musieli oczekiwać w kolejce połączeń – mówi Mariusz Sulkowski z Portu Lotniczego Gdańsk.
- Urządzenie w odróżnieniu od standardowych tego typu rozwiązań nie każe nam wciskać kolejnych przycisków i czekać na zgłoszenie operatora – dodaje Michał Dargacz z gdańskiego portu lotniczego. Posłuchajcie sami!
Oczywiście w przypadku bardziej zaawansowanych pytań i dodatkowych informacji automatyczna sekretarka przełączy rozmówcę do odpowiedniego działu, gdzie będzie już na nas czekać „żywy” konsultant. Gdański robot potrafi ponadto udzielać informacji w języku angielskim.
Jak możemy porozmawiać z robotem z gdańskiego lotniska? Wystarczy w razie pytań zadzwonić pod numer 58 500 88 61.