Najwyższą cenę za wykonanie zamówienia zaproponowało PORR. Jego oferta opiewa na kwotę ponad 626 mln zł. Najtaniej chce projektować i budować PUT Intercor. Firma zadeklarowała realizację zadania za ponad 473 mln zł. Każda z ofert mieści się w kwocie 750 mln zł, jaką zamawiający przeznaczył na inwestycję. W ocenie złożonych w przetargu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- cena,
- przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o maksymalnie 5 lat,
- skrócenie terminu realizacji o maksymalnie 3 miesiące.
- Wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu - podała Genealna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Projektowany i budowany będzie około 16-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między końcem obwodnicy Słupska a Boborwnikami z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym w obu kierunkach. Zadanie obejmuje również budowę dwóch węzłów drogowych (w Budach i w Bobrownikach) oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej. To kolejna z inwestycji GDDKiA, w której, jak podano, wykonawca ma możliwość wyboru rodzaju nawierzchni i sam zdecyduje, czy trasę główną zbuduje betonową czy bitumiczną.
W budowie są już trzy odcinki S6 w województwie pomorskim między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości około 41 km. W przetargu jest łącznie siedem odcinków drogi ekspresowej, w tym pięć od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz dwa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej z obwodnicą Żukowa, o łącznej długości około 104 km.
W III kwartale 2021 roku ruszą przetargi na odcinki od Koszalina do obwodnicy Słupska.
Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim, wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej, ma zakończyć się w 2025 roku. Do dyspozycji kierowców, łącznie z już istniejącymi odcinkami, będzie blisko 200 km trasy S6.
(PAP)