Zdjęcia z lądowania na sopockim molo znajdziesz w galerii u góry artykułu! [KLIKNIJ TUTAJ]
Choć brzmi to nieprawdopodobnie, manewr udało się wykonać bez najmniejszych komplikacji. Maszyna osiadła na drewnianej kładce wczesnym rankiem. Co o swoim wyczynie mówił sprawca całego zamieszania? - Samolot ma bardzo dużą powierzchnię boczną i jest bardzo lekki. Na molo bardzo często występuje boczny wiatr. Mieliśmy tylko półtora metra zapasu od linii centralnej, także margines był niewielki, ale udało się zrobić wszystko bezpiecznie. Włożyłem w to lądowanie i przygotowanie się do niego dużo przygotowań. Trenowałem na różnych lotniskach i cieszę się, że projekt tak fajnie się udał - powiedział Łukasz Czepiela.
Samolot wylądował na molo w Sopocie! Czym leciał Łukasz Czepiela?
Samolot, który wylądował na molo to Carbon Cub EX2. Maszyna jest zaliczana do kategorii STOL (z ang. Short Take Off & Landing). Pozwala pilotowi na lądowanie i start na bardzo krótkim dystansie. Specjalne zawieszenie umożliwia kontakt z podłożem na dowolnej nawierzchni.
- W Sopocie prędkość przy zetknięciu Cuba z podłożem wynosiła około 30 węzłów, czyli 55 km/h. Aby lądowanie w ogóle było możliwe, w zbiornikach maszyny znajdowała się minimalną ilość paliwa. Statek powietrzny wraz z pilotem ważył około 455 kilogramów - informuje Red Bull.
Polecany artykuł:
Lądowanie na molo w liczbach:
- Samolot: Carbon Cub EX2
- Prędkość lotu: 100 węzłów (185 km/h)
- Szerokość samolotu: 10,5 m
- Waga samolotu: 455 kg
- Szerokość molo: 10,5 m
- Prędkość lądowania: 30 węzłów (55 km/h)
- Długość „pasa”: 100 m