UOKiK uznał, że reklamy T-Mobile wprowadzały w błąd. Podpisałeś umowę? Uzyskaj rekompensatę

i

Autor: Pixabay/FirmBee UOKiK uznał, że reklamy T-Mobile wprowadzały w błąd. Podpisałeś umowę? Uzyskaj rekompensatę

Sieć komórkowa musi oddać pieniądze klientom! UOKiK uznał, że reklama wprowadzała w błąd

2018-04-18 10:47

Możesz odzyskać pieniądze, nawet jeśli Twoja umowa już wygasła. Reklamy stosowane przez T-Mobile w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit", dotyczącej sieci Heyah, miały wprowadzać klientów w błąd. UOKiK dopatrzył się tego w spotach emitowanych od 21 lipca do 30 września 2015 roku.

Operator eksponował cenę 49,98 zł, a ukrywał, że obowiązuje ona tylko przez 3 miesiące i tylko, jeśli klient udzieli zgód marketingowych oraz wyrazi chęć otrzymywania faktury elektronicznej:

- Te reklamy mogły wprowadzać w błąd co do rzeczywistej, łącznej opłaty za wszystkie usługi. Jeśli cena podlega jakimś ograniczeniom, np. czasowym, to konsument musi o tym wiedzieć. Inaczej może odnieść błędne wrażenie, że podana w reklamie kwota jest szczególnie atrakcyjna, a tymczasem otrzymał niepełną informację - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Co ciekawe, operator w reklamach podkreślał rzetelność swojej oferty. Sieć zobowiązała się do wyeliminowania skutków swoich działań, dzięki czemu uniknie płacenia kary.

>>> Zobacz także: Widzieliście żółty pył na samochodach, oknach i chodnikach? Wiemy, co to jest!

Podpisałeś umowę w ramach oferty Pierwszy prawdziwy no limit na Internet, rozmowy, SMS-y i MMS-y do wszystkich dostępnej w pakiecie SMART XL, przeznaczonym dla abonentów sieci Heyah? Jeśli jej nie rozwiązałeś, możesz liczyć na:

- niepobieranie opłaty za usługę nielimitowanego internetu (19,99 zł miesięcznie) przez cały czas obowiązywania umowy, czyli do momentu rozwiązania jej przez ciebie, a także zwrot zapłaconych do tej pory opłat za tę usługę,
- miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie zgodziłeś się na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tej zgody,
- miesięczny rabat 4,99 zł do końca obowiązywania umowy, nawet jeśli nie wyraziłeś zgód marketingowych, a także zwrot dotychczas zapłaconych kwot związanych z brakiem tych zgód.

>>> Zobacz także: Trójmiasto: Trąbienie nie daje żyć mieszkańcom! Czy to już koniec ich męki? [WIDEO]

Jeśli twoja umowa już nie obowiązuje, przysługiwać ci będzie zwrot zapłaconych wcześniej kwot:

- 19,99 zł miesięcznie za usługę nielimitowanego internetu,
- 4,99 zł miesięcznie, jeśli się nie zgodziłeś na otrzymywanie faktur tylko w wersji elektronicznej,
- 4,99 zł miesięcznie, jeśli nie udzieliłeś zgód marketingowych.
W efekcie decyzji Prezesa UOKiK do końca obowiązywania umowy obecni klienci będą płacić obiecaną w reklamie cenę 49,98 zł. Ponadto wszyscy konsumenci, którzy skorzystali z promocyjnej oferty spółki, będą mogli w każdym czasie uzyskać zwrot uiszczonych dotąd kwot przewyższających wysokość ceny z reklamy.

T-Mobile musi wysłać listy do wszystkich zainteresowanych, w których poinformuje o powyższych decyzjach.

Źródło: UOKiK

Zobacz też: "Janusze parkowania" w formie! Takie popisy tylko w Trójmieście [GALERIA]

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki