W ostatnich miesiącach stacja Gdańsk Wrzeszcz przeżyła prawdziwe trzęsienie ziemi.

i

Autor: źródło: PKP PLK. W ostatnich miesiącach stacja Gdańsk Wrzeszcz przeżyła prawdziwe trzęsienie ziemi.

Stacja Gdańsk Wrzeszcz przeszła kosztowną metamorfozę [LISTA ZMIAN]. Pasażerowie będą zadowoleni?

2015-06-16 12:56

Od niedzieli pasażerowie mogą korzystać już z nowego peronu na stacji Gdańsk Wrzeszcz, która będzie ważnym punktem przesiadkowym dla gdańskiej PKMki. Wszystkie zmiany kosztowały, bagatela, 150 milionów złotych. Co się zmieniło na stacji Gdańsk Wrzeszcz?

Nowa nawierzchnia z kostki betonowej, ławki, zegar, nowa wiata, megafon, mała architektura, pięć wind – w ostatnich miesiącach peron na stacji Gdańsk Wrzeszcz przeszedł solidną metamorfozę. Pasażerowie powinni być zadowoleni. Stacja Gdańsk Wrzeszcz to ważny punkt na komunikacyjnej mapie Gdańska.

Stacja Gdańsk Wrzeszcz krzyżuje się z PKMką

- Przebudowa stacji we Wrzeszczu objęła także trzy przejścia podziemne usytuowane w budynku dworca, przy ulicy Waryńskiego oraz łączące górną i dolną część Gdańska Wrzeszcza ze stacją. Z przejścia na Wajdeloty korzystają także mieszkańcy, którzy skracają sobie drogę między jedną a drugą stroną dzielnicy. Wszystkie są oświetlone, a przejścia prowadzące na perony wyposażone w witryny do zamieszczania rozkładów jazdy i informacji dla podróżnych – mówi Ewa Symonowicz-Ginter z Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych to także nowy układ torów w obrębie stacji. Zbudowano 11 km torów i 28 rozjazdów. Zainstalowano system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – cała obsługa skupiona jest już w jednej nastawni. Na odcinkach linii przyległych do stacji Wrzeszcz, jak i na całej magistrali E-65, będzie działać samoczynna blokada liniowa. Jej zastosowanie pozwala na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na szlakach pomiędzy stacjami. - Łączny koszt prac na stacji Gdańsk Wrzeszcz to 150 mln zł – przypomina Symonowicz-Ginter.

Co ważne, zmodernizowana stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie od 1 września stacją przesiadkową dla linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Szacunkowe liczby już robią wrażenie: nowy peron 1 obsłuży między innymi 7 milionów pasażerów, którzy każdego roku mają korzystać z PKM-ki. 

Stacja Gdańsk Wrzeszcz w liczbach

11 – tyle kilometrów torów zostało ułożonych
4750 – tyle metrów kwadratowych kostki położono na peronie nr 1 i 2
434 – tyle metrów kwadratowych płyt antypoślizgowych zabudowano na peronie nr 1 i2
75 – w tyle sztuk słupów do podtrzymywania sieci trakcyjnej została wyposażona stacja

Co na nowej stacji Gdańsk Wrzeszcz podoba się Wam najbardziej? Co nadaje się do poprawki? ZAPRASZAMY DO KOMENTOWANIA!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki