Inspektorzy swoje kontrole prowadzili na drogach w okolicach Gdańska. Najczęściej pojazdy tego typu przewożą dwa 20-stopowe kontenery, których łączna masa znacznie przekracza dopuszczalne normy. Z uwagi na największy ruch tego rodzaju przewozów działania kontrolne inspektorów prowadzone były w godzinach wieczorowo – nocnych.
Po wytypowaniu pojazdy były kierowane na punkt wagowy na ulicy Armii Krajowej w Gdańsku w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Jednym z zatrzymanych pojazdów przewożono w dwóch kontenerach 20-stopowych granulat z Gdyni do Aleksandrowa Kujawskiego. Kierowca początkowo nie okazał dokumentu powozowego, jednak od razu przyznał, że prawdopodobnie ma więcej ładunku niż pozwalają na to przepisy. Według kierującego mogło być to maksymalnie 10 ton więcej.
>>>Gdzie zaparkować samochód 1 listopada? Parkingi koło cmentarzy w Trójmieście [INFORMATOR, MAPY]
Ważenie wykazało, że przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej jest znacznie większe niż początkowo utrzymywał kierowca - całkowita masa wyniosła aż 67 ton, czyli o 27 ton za dużo. Pojazd został usunięty na parking administracyjny w Gdańsku w celu doprowadzenia zespołu pojazdów do normatywności. Wobec przedsiębiorcy, do którego należał pojazd, zostało wszczęte postępowanie administracyjne za naruszenie przepisów ruchu drogowego określających normatywność pojazdów i wykonywanie przewozów bez zezwolenie. Kara za tego typu naruszenia wynosi 15 tys. zł. W ciągu kilku dni funkcjonariusze WITD zatrzymali aż trzy pojazdy, których waga była większa niż 60 ton.