Polecany artykuł:
Montaż systemu ERTMS/ETCS pozwoli pociągom jechać z prędkością powyżej 160 km/h na blisko połowie trasy z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego. Trwają odbiory techniczne. Pasażerowie odczują zmiany pod koniec roku. Zacznie wtedy obowiązywać nowy rozkład jazdy.
- Zakładamy, że czas przejazdu wyniesie około 2,5 godziny, w zależności od tego, na ile przystanków zdecyduje się przewoźnik. Obecnie najszybsze pociągi pokonują trasę w około 2 godziny i 50 minut - mówił Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, w rozmowie z reporterem Radia ESKA.
Zobacz także: Konkurs na nazwę pomorskiego biletu metropolitalnego. W marcu kolejne głosowanie
Na linii wprowadzono Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS), który składa się z wielu powiązanych ze sobą urządzeń. To między innymi specjalne czujniki, które przekazują do lokomotywy dane dotyczące bieżącej sytuacji na torach. Maszynista, który prowadzi pociąg z dużą prędkością, może nie zobaczyć wszystkich sygnałów i ostrzeżeń przy torze. Zadanie to przejmują urządzenia ETCS i GSM-R, dzięki którym całą sytuację na linii kolejowej można śledzić na monitorze w kabinie lokomotywy.