Inwestycja ma kosztować prawie 900 mln złotych

i

Autor: HypnoArt/cc0/pixabay.com Inwestycja ma kosztować prawie 900 mln złotych

Z Gdyni do Bydgoszczy po dwóch torach i z prędkością 140 km/h. Tak dużej inwestycji kolejowej na Pomorzu jeszcze nie było!

2017-09-27 15:28

Elektryfikacja linii, 33 odnowione perony i jazda nawet z prędkością 140 km/h - tak zapowiadają się efekty inwestycji kolejowej na Pomorzu, którą zapowiedział Urząd Wojewódzki.

Zmodernizowanych zostanie ponad 150 km linii kolejowych na Pomorzu. Najważniejsza inwestycja będzie miała na trasie Gdynia - Bydgoszcz. Umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A a Urzędem Wojewódzkim i wykonawcą inwestycji została podpisana dla dla trzech odcinków linii kolejowych nr 201 (Kościerzyna-Gdynia), 214 (Somonino-Kartuzy) i 229 (Glincz-Kartuzy). Inwestycja o wartości blisko 900 mln zł zostanie zrealizowana do 2023 roku.

Najważniejszymi założeniami inwestycji jest zelektryfikowanie 140 km torów na Kaszubach, budowa drugiego toru pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem oraz modernizacja 33 peronów na trasie, m.in. na stacjach i przystankach: Kościerzyna Gołubie Kaszubskie, Somonino, Żukowo Wschodnie, Kartuzy, Rębiechowo. Dzięki temu podróż pomiędzy Gdynią a Bydgoszczą będzie dużo szybsza i wygodniejsza. Pociągi na niektórych odcinkach będą mogły podróżować z prędkością dochodzącą do 140 km/h.

- Inwestycja zapewni lepszą podróż na regionalnych i międzyregionalnych trasach. Elektryfikacja poprawi efektywność przewozów pasażerskich oraz umożliwi skierowanie znaczącej większości pociągów obsługujących port w Gdyni z ominięciem obciążonych ruchem towarowym odcinków Gdańsk – Gdynia i Tczew – Gdańsk  - mówi Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

W rejonie posterunku w Glinczu zostanie zbudowana łącznica, o długości ok. 1 km, która umożliwi bezkolizyjne, wielokierunkowe połączenie linii kolejowych Kościerzyna – Gdynia (201) i Glincz – Kartuzy (229). Natomiast w rejonie stacji Kartuzy powstanie ok. 3,2 km łącznica, która umożliwi połączenie linii Somonino – Kartuzy (nr 214) i Glincz – Kartuzy (229) w taki sposób, że dla relacji Somonino – Kartuzy – Glincz (i odwrotnie) nie będzie potrzeby zmiany kierunku jazdy.

Czytaj także: O krok od tragedii. Pociąg relacji Bielsko-Biała - Gdynia zderzył się z autobusem

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki