To już 3. edycja Budżetu Obywatelskiego na Politechnice Gdańskiej. Od środy, 17 października swoje projekty (inwestycyjne i remontowe) zgłaszać mogą zarówno pracownicy, jak i studenci. Pomysły, które zyskają największe poparcie w głosowaniu zostaną wpisane do budżetu uczelni i będą zrealizowane do końca 2019 r. Do rozdysponowania, podobnie jak w latach poprzednich, jest w sumie pół miliona zł, z czego 350 tys. zł będzie stanowić budżet na realizację projektów pracowniczych, a 150 tys. zł na realizację projektów studenckich.
Studenci wiedzą najlepiej
Najstarsze budynki kampusu we Wrzeszczu mają ponad 100 lat, a część z nich potrzebuje gruntownej modernizacji. -Mogliby na przykład wyremontować chodniki między wydziałami. Z przodu są takie ładne, równiutkie, a z tyłu nie da się nawet w szpilkach przejść– skarży się jedna ze studentek. Co jeszcze można byłoby naprawić za pieniądze z budżetu? Posłuchaj:
W poprzednich latach dzięki budżetowi obywatelskiemu na uczelni udało się zrealizować m.in. mobilny warsztat studencki, elektroniczny system kolejek do dziekanatu i parkingi rowerowe.
Harmonogram budżetu obywatelskiego PG 2019
- 17 października, godz. 9:00 – 31 października, godz. 12:00 – przyjmowanie propozycji projektów
- 16 listopada, po godz. 12:00 – ogłoszenie wstępnej listy projektów przeznaczonych do głosowania
- 21 listopada, godz. 0:00 – 28 listopada, do godz. 23:59 – głosowanie
- 6 grudnia, po godz. 12:00 – ogłoszenie listy rankingowej projektów
- 13 grudnia, do godz. 12:00 – termin składania pisemnych odwołań
- 20 grudnia, po godz. 12:00 – ogłoszenie ostatecznej listy projektów do realizacji