Elektryczny tabor serii EN57 od kilku obsługuje trasę Gdynia Główna-Kościerzyna. Ta zmiana nie potrwa jednak długo. Jej powodem jest brak kilku pociągów spalinowych, które pojechały na obowiązkowy przegląd techniczny.
Przypomnijmy, do tej pory połączenie Gdynia Główna - Kościerzyna przez Sopot i Gdańsk Wrzeszcz było obsługiwane w całości pociągami spalinowymi. Teraz dwa kursy dziennie tej relacji realizowane są z podziałem na odcinki. Od Gdyni do Gdańska pasażerowie podróżują elektrycznymi wagonami EN57, jednak we Wrzeszczu muszą się przesiąść do „starego” pociągu spalinowego, skąd kontynuują podróż do Kościerzyny.
Dodajmy, że w ciągu najbliższych lat cała trasa PKM ma być zelektryfikowana. Do jej obsługi zostanie jednak zakupiony nowy tabor, a nie ten, który obecnie jeździ na trasach Szybkiej Kolejki Miejskiej.