Od kilku miesięcy podróżni mogą już korzystać z wyremontowanego dalekobieżnego peronu nr 2 na dworcu Gdańsk Główny. Podobne prace trwają teraz na sąsiednim peronie nr 1. Inwestycja na razie przebiega zgodnie z planem, a efekt końcowy powinniśmy poznać w czerwcu. Zanim to nastąpi pieszych czekają kolejne utrudnienia.
Od poniedziałku 4 lutego PKP zamyka podziemny tunel prowadzący do dworca autobusowego i przystanków zlokalizowanych przy u. 3 Maja. Dostęp na stację wciąż możliwy będzie od strony Podwala Grodzkiego. Problem jednak pojawia się wówczas, gdy chcemy na dworzec dotrzeć z przeciwnej strony. Zamknięcie podziemnego przejścia powoduje, że piesi skazani będą na wędrówkę „górą” przez Hucisko i Błędnik. A to z kolei oznacza konieczność nadłożenia ponad kilometra drogi.
Zmian w organizacji ruchu wymaga jednak kolejny etap prac. O szczegółach opowiedział Radiu ESKA Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:
- Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat. Zasadnicze prace w tunelu zakończą się w kwietniu.
Peron nr 1 czekają podobne zmiany jak w przypadku gotowego już sąsiedniego peronu. Będzie więc on wyższy, wyposażony w antypoślizgową nawierzchnię, system nowoczesnych wind. W planach jest również nowe oświetlenie, montaż ławek i koszy na śmieci oraz nowych tablic informacyjnych i bardziej czytelnych zegarów. Z nowego peronu nr 1 podróżni w pełni mają skorzystać w czerwcu.