Zajezdnia autobusowa powstanie w połowie długości trasy między Śródmieściem Gdańska a Obwodnicą Trójmiasta. Teren ma powierzchnię ok. 5 hektarów i kosztował 17,9 mln zł. Zajezdnia powstanie najwcześniej za 5 lat, według szacunków GAiT. Część kosztów budowy spółka będzie chciała pokryć ze środków unijnych.
>>> Nowa Bulońska coraz bliżej! Aż siedem ofert w przetargu
Pozostałe koszty pokryć mają pieniądze uzyskane ze sprzedaży zajezdni przy ul. Hallera. Wiadomo, że nabywca terenu przy Hallera będzie musiał wstrzymać się z rozpoczęciem swojej inwestycji budowlanej do czasu, gdy zajezdnia będzie już przeniesiona w nowe miejsce.
- Zajezdnia zlokalizowana będzie w centrum stutysięcznej dzielnicy Gdańsk Południe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta ds. polityki komunalnej. - Dzięki temu ograniczone będą tzw. martwe przejazdy, poranne i wieczorne z zajezdni na ul. Hallera - dodaje. Z kolei zajezdnia tramwajowa znajdować się będzie w sąsiedztwie. Powstanie w pobliżu skrzyżowania Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Warszawskiej.