- Chcemy, aby z tramwaju na Tarchominie korzystali również ci, którzy dojeżdżają na Bielany i Żoliborz. To ma być także połączenie do Śródmieścia i Dworca Centralnego. Dlatego chcemy wydłużyć "17" na Białołękę - mówi Wiesław Witek (56 l.), dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. "17" będzie zatem drugim, oprócz "2", tramwajem kursującym po Tarchominie. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców osiedla do korzystania z komunikacji szynowej. Pełną trasę nowej "17", która dziś kursuje między Służewcem a Młocinami, poznamy dopiero jesienią, kiedy dobiegną końca prace przy budowie torów od mostu Marii Curii-Skłodowskiej do ul. Mehoffera.
Choć pod 4,5-kilometrowy odcinek tej nowej trasy nie wbito jeszcze łopaty, ZTM planuje już jej wydłużenie. - Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji do pętli Winnica - zdradza Wiesław Witek. - Chcemy w trakcie budowy trasy do Mehoffera rozpocząć procedury przetargowe i nawet zacząć budować w międzyczasie również ten fragment - dodaje. Sam odcinek, którym ma jechać "17", będzie gotowy za mniej więcej dziesięć miesięcy. Będzie kosztował 64 mln zł. Przejazd tramwajem z Mehoffera do Młocin zajmie wówczas 21 minut.