Przebudowa Trasy AK jest już na ostatniej prostej. Drogowcy właśnie zakończyli poszerzanie 645-metrowego mostu Grota-Roweckiego.
- Dołączyliśmy do niego 208 stalowych elementów. Na każdej ze stron po 104 - mówi Radim Čáp, kierownik budowy z czeskiej firmy Metrostav. Każdy z elementów mostu waży od 9 do 15 ton. Łącznie przeprawie przybyło ponad 3500 ton stali najwyższej jakości. Do końca kwietnia robotnicy muszą je dospawać. Do końca lipca natomiast ma tu być ułożona nowa nawierzchnia. Dzięki nowej stalowej konstrukcji przeprawa zyskała łącznie 10 metrów, ale sam most jest szerszy o 6 metrów, bo wcześniej usunięto zniszczone elementy przeprawy. Teraz ma 46 metrów. - Na tej szerokości będzie się znajdowało 10 pasów. Po pięć na każdej nitce - mówi Radim Čáp. Po dwa z nich będą przeznaczone do ruchu tranzytowego dla każdego z kierowców, którzy będą chcieli szybko przedostać się między autostradą A2 a Markami. Po trzy pasy będą przeznaczone dla ruchu lokalnego. Zmieści się też dwumetrowy chodnik po stronie w kierunku Pragi i ścieżka rowerowa obok jezdni na Bielany.
- Do zakończenia prac na Trasie AK pozostało już tylko 7 miesięcy - zapowiada wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. W ramach inwestycji odbudowywane i budowane na nowo są 33 obiekty - wjazdy, zjazdy, kładki, wiadukty, w tym most Grota-Roweckiego.