"Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 jest jedną z najnowocześniejszych w Europie, wielokrotnie nagradzaną platformą informatyczną. Zostało utworzone przez Urząd m.st. Warszawy, aby usprawnić i uprościć komunikację z mieszkańcami warszawskich dzielnic i metropolii warszawskiej" - informuje stołeczny ratusz.
Korzystanie z 19115 jest dziecinie proste. Nie wymaga wizyty w urzędzie, jedynie dostępu do internetu. Mieszkańcy przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, mogą kontaktować się poprzez dostępne kanały komunikacji, czyli aplikację mobilnąWarszawa19115, portal warszawa19115, telefon 19115, czat i email [email protected].
"W systemie zintegrowano ponad 90 jednostek warszawskiego samorządu – biur, urzędów dzielnic, zarządów i spółek miejskich. Zgłaszane przez mieszkańców sprawy trafiają bezpośrednio do służb odpowiedzialnych za realizację zgłoszeń np. do Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Oczyszczania Miasta, Zarządu Transportu Miejskiego, czy Biura Gospodarki Odpadami" - tłumaczy ratusz.
Polecany artykuł:
Do czego służy Warszawa 19115?
Portal Warszawa 19115 to niezwykle przydatna baza wiedzy o tym, co dzieje się w stolicy. Mieszkańcy mogą szybko znaleźć informacje o cenach biletów czy rozkładzie jazdy, a nawet ustalić trasę podróży. Warszawa 19115 jest również centrum kontaktu dla użytkowników Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo. Portal daje też możliwość sprawnego wyszukiwania informacji dotyczących spraw urzędowych związanych z wymianą dokumentów, terminami odbioru czy segregacją odpadów.
"Poprzez portal www.warszawa19115.pl można dotrzeć także do mniej typowych informacji z różnych obszarów jak na przykład: zasady korzystania z dronów czy puszczania lampionów szczęścia i fajerwerków; lista miejsc, w których można legalnie malować graffiti; lista kurtyn wodnych rozmieszczanych w czasie upałów oraz informacje o zasadach dokarmiania ptaków w mieście" - wyjaśnia ratusz.
Warszawiacy zgłaszają problemy
Jak tłumaczy ratusz, poprzez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można także zgłosić awarię lub interwencję, a także przekazać swoje sugestie i pomysły na poprawę jakości życia w Warszawie. Dzięki temu warszawiacy mają bieżący wpływ na to, w jaki sposób działa i funkcjonuje ich miasto.
I robią to bardzo chętnie. Od początku funkcjonowania Warszawa 19115, czyli od 4 listopada 2013 roku, wpłynęło 3 868 277 zgłoszeń od mieszkańców. Tylko w ciągu ostatniego roku na Warszawa 19115 wpłynęło 682 705 zgłoszeń.
"Prawie 40 proc. zgłoszeń interwencyjnych związana jest z szeroko rozumianymi problemami drogowymi. Najbardziej niepokoi mieszkańców nieprawidłowe parkowanie oraz uszkodzenia infrastruktury drogowej" - podaje ratusz.